BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
Print Friendly, PDF & Email

Avizul Comitetului European al Regiunilor – Europa în mișcare: aspecte legate de munca în transportul rutier

28.05.2018 | Elena ALBU
Abonare newsletter
Elena Albu

Elena Albu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C 176/57 din 23 mai 2018 a fost publicat Avizul Comitetului European al Regiunilor — Europa în mișcare: aspecte legate de munca în transportul rutier.

I. RECOMANDĂRI DE AMENDAMENTE

  1. Propunere de regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la perioadele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor.

Expunere de motive:

– Pe traseul multor autostrăzi nu există nici locuri de cazare pentru conducătorii auto, nici locuri de oprire sigure, așa cum sunt prevăzute la alineatul (8a). În forma inițială, dispoziția i-ar dezavantaja pe conducătorii auto din țările de la periferia UE, care sunt nevoiți să călătorească mai multe zile comparativ cu conducătorii auto din țările aflate în centrul Europei. Punerea în aplicare a acestei dispoziții ar duce la creșterea costurilor pentru operatorii din zonele aflate la periferia Europei.

– Tahografele inteligente oferă șansa de a asigura controale digitale interoperabile rapide și aplicarea corespunzătoare a normelor. Stabilirea ca termen a anului 2034 nu este acceptabilă. Prin urmare, se propune să se înlocuiască mențiunea „15 ani” cu „cinci ani”, pentru a acorda o perioadă de tranziție rezonabilă operatorilor de transport rutier.

2. Propunere de directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier.

Expunere de motive: Obligația de a pune la dispoziție documentația referitoare la detașare, care urmează a fi prezentată cu ocazia controalelor în trafic, ar trebui să revină operatorului de transport rutier.

3. Propunere de regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 și a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 în vederea adaptării lor la evoluțiile sectorului.

Expunere de motive: Pentru a reduce la minimum povara administrativă ce revine întreprinderilor mici care efectuează doar operațiuni de transport la nivel național sau pe cont propriu, se propune extinderea celor patru criterii de acces la această ocupație numai la vehiculele utilitare ușoare care sunt active în transportul internațional.

4. Propunere de directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2006/1/CE privind utilizarea vehiculelor închiriate fără conducători auto pentru transportul rutier de mărfuri.

II. RECOMANDĂRI POLITICE

Comitetul european al regiunilor

– este de părere că, în efortul de a finaliza piața unică în domeniul transportului rutier internațional, ar trebui combinați factori precum cerințele de mediu, convergența economică, legislația din fiecare stat membru și crearea unei concurențe sănătoase;

– dată fiind perspectiva viitoarelor evoluții tehnologice și digitale în sectorul transporturilor, solicită încurajarea activă a îmbunătățirii competențelor forței de muncă, de exemplu prin recunoașterea eligibilității pentru finanțare a măsurilor de formare profesională în cadrul politicii de coeziune;

– salută eforturile Comisiei de a impune reguli uniforme de raportare periodică a activităților de supraveghere și control desfășurate de statele membre și îndeamnă Comisia să își intensifice controalele, în special cu privire la cooperarea administrativă transnațională și la interpretarea și aplicarea corectă și nediscriminatorie a legislației existente;

– invită statele membre să pună în aplicare legislația propusă în mod sistematic și fără excepție, să intensifice inspecțiile, inclusiv controlul vehiculelor din țări terțe, și să aplice sancțiuni corespunzătoare, promovând armonizarea efectivă a normelor. Acest lucru ar aprofunda piața internă și ar promova crearea de locuri de muncă, creșterea economică, dezvoltarea și investițiile, stimulând astfel competitivitatea UE și a regiunilor sale;

– așteaptă cu interes o îmbunătățire generală a nivelului serviciilor de transport furnizate, care va contribui la consolidarea coeziunii teritoriale și a calității vieții cetățenilor.

Consilier juridic Elena Albu

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week