Secţiuni » Flux noutăţi
Flux noutăţi
Newsletters
ArticoleJurisprudenţăLegislaţieCariereEvenimenteCărţiComunicate profesioniştiAvocaturăExecutoriNotariatSistemul judiciarJURIDICE NEXT

CNIPMMR. Sondaj ref. implicațiile GDPR pentru IMM-uri


6 iunie 2018 | JURIDICE.ro

UNBR Caut avocat
JURIDICE by Night

Marți, 5 iunie 2018, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a publicat rezultatele unui sondaj cu privire la impactul noilor reguli privind protecția datelor și stadiul de implementare a măsurilor necesare pentru conformare la nivelul întreprinderii/ organizației, potrivit unui comunicat.

Sondajul, desfășurat în perioada 30 mai – 4 iunie 2018, pe un număr de 210 respondenți, a relevat, printre altele, urătoarele aspecte:
– 42,1% nu au reușit să adopte măsuri la nivelul societății/organizației lor pentru implementarea GDPR
– 28,9% au adoptat măsuri ref. implementarea GDPR
– 28,9% urmează să adopte măsurile necesare ref. implementare GDPR.

Etapele pe care respondenții au reușit să le parcurgă până acum la nivelul societății/organizației pentru implementarea GDPR au fost:
– 39%: auditarea datelor și proceselor, pentru a evalua măsura în care GDPR se aplică organizației/societatii
– 22%: gestionarea/controlarea modului în care se utilizează datele cu caracter personal
– 22%: protejarea/stabilirea de măsuri de securitate pentru a proteja datele personale
– 17%: asigurarea noilor cerinte si standarde privind transparența, răspunderea și păstrarea evidențelor.

Printre cele mai importante dificultăți întâmpinate în implementarea GDPR, respondenții au menționat:
– 16%: lipsa unor ghiduri practice/proceduri standard
– 16%: Cceșterea efortului birocratic (noi proceduri, efort sporit pentru obtinerea consimțământului de colectarea și prelucrare a datelor cu caracter personal, etc.)
– 14%: complexitatea regulamentului (multe pagini, terminologie dificilă, etc.)
– 14%: insuficientă informare și lipsa unor campanii organizate
– 6%: creșterea cheltuielilor de consultanță
– 34%: altele (timpul insuficient pentru implementare, creșterea cheltuielilor de personal, creșterea cheltuielilor de investiții, consultanți insuficienți și dificil de găsit, lipsa unor măsuri de susținere/facilități fiscale).

În acest context, CNIPMMR a solicitat autorităților competente adoptarea următoarelor măsuri urgente::
– realizarea unui program de digitalizare și susținerea costurilor implicate, din fondurile UE asigurarea unui serviciu de consiliere gratuită pentru IMM-uri pentru implementarea Regulamentului General privind Protecția Datelor;
– realizarea unui ghid aplicativ concret și complet pentru IMM-uri, cu pași de urmat, proceduri operaționale, instituții, termene, formulare, etc. disponibil on-line;
– realizarea unei ample campanii de informare adaptate specificului IMM-urilor;
– realizarea de cursuri de formare, gratuite;
– punerea în aplicare a art. 3 alin. (1) din Legea prevenirii nr. 270/2017, potrivit cu care: “Toate autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control, constatare și sancționare a contravențiilor au obligația, corespunzător domeniilor aflate în responsabilitatea acestora, ca, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, să elaboreze și să difuzeze materiale documentare și ghiduri și să aloce pe pagina de internet secțiuni special dedicate informării publice”;
– punerea în aplicare a art. 3 alin. (3) din Legea prevenirii nr. 270/2017, potrivit cu care: autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control au obligația să elaboreze proceduri de îndrumare și control, să afișeze pe site-urile proprii spețele cu frecvență ridicată și soluțiile de îndrumare emise, să exercite activ rolul de îndrumare, oferind, conform procedurilor, indicațiile și orientările necesare pentru evitarea pe viitor a încălcării prevederilor legale;
– punerea în aplicare a art. 3 alin. (4) din Legea prevenirii nr. 270/2017, potrivit cu care: „Autoritatea administrației publice centrale cu atribuții de coordonare la nivel național a domeniului mediul de afaceri (Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat) are obligația ca, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, de a dezvolta și opera un portal dedicat oferirii în mod centralizat de servicii online și resurse în vederea informării în ceea ce privește aspectele prevăzute la alin. (1)”.

:: Sondajul integral

Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, detalii aici!
JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill şi My Justice.
Puteţi prelua gratuit în website-ul dumneavoastră fluxul de noutăţi JURIDICE.ro:
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro

Newsletter JURIDICE.ro


Social Media JURIDICE.ro



Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni          Noutăţi                                                                                                                          Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică