Achiziţii publiceAfaceri transfrontaliereArbitrajAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiContencios administrativContravenţiiCorporateCyberlawData protectionDrept civilDrept comercialDrept constituţionalDrept penalDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiDreptul UEEnergieExecutare silităFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăLITIGIIMedia & publicitateMedierePiaţa de capitalProcedură civilăProprietate intelectualăProtecţia consumatorilorProtecţia mediuluiTelecom
 
Cyberlaw
CărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

Print Friendly, PDF & Email

MCSI. Ghiseul.ro, extins prin Access Point eDelivery. UPDATE: Ghișeul.ro, extins în aplicația de Internet Banking dezvoltată de Piraeus Bank

05.07.2018 | JURIDICE.ro

5 iulie 2018: Miercuri, 4 iulie 2018, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Agenţia pentru Agenda Digitală a României, şi Asociaţia de Plăţi Electronice din Romania au realizat testarea funcționalităților Ghiseul.ro în aplicația de internet banking dezvoltată de Piraeus Bank, instituţie bancară ce şi-a manifestat disponibilitatea de a crea un program pilot în acest context, potrivit unui comunicat.

Modalitatea de plată va fi prin virament bancar direct în contul instituţiei publice beneficiare, din Trezoreria Statului, iar comisioanele suportate de clienții Piraeus Bank și de instituţiile publice din Ghiseul.ro vor fi zero.

Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale: „Sunt în momentul de faţă două categorii de beneficiari ai sistemului Ghiseu.ro, fiind vorba despre persoanele fizice şi despre cei care au înfiinţate PFA-uri, aceştia având posibilitatea de a-şi plăti taxele cu cardul bancar prin intermediul aplicaţiei. Raportându-ne la faptul că, încă de la preluarea mandatului, facem eforturi pentru implementarea conceptului de digitalizare, am luat decizia de a introduce o nouă metodă de plată a taxelor şi impozitelor prin integrarea Ghiseul.ro cu aplicațiile de internet banking. Vorbim practic de  o măsură ce era aşteptată de către cetăţeni, fiind apreciată ca o iniţiativă importantă în simplificarea accesului oamenilor la serviciile publice oferite de autoritățile centrale şi locale, trecându-se astfel într-o etapă de debirocratizare a administraţiei și de guvernare electronică.”

Liviu Stoica, preşedintele Agenţiei pentru Agenda Digitală a României: „Obiectivul acestui demers este mai larg și se referă la interconectarea platformei Ghiseul.ro cu platformele de internet banking şi ale furnizorilor de servicii de plăţi electronice, în scopul comunicării către un număr cât mai mare de cetăţeni a informaţiilor despre taxele şi impozitele pe care aceştia le datorează către bugetul central şi către bugetele locale”.

George Anghel, directorul executiv al Asociaţiei de Plăţi Electronice din Romania: „Acest program pilot a trecut cu succes testele tehnice urmând a fi lansat în producţie, în beneficiul utilizatorilor platformei de internet Banking de la Piraeus Bank în următoarele săptămâni, după ce toate formalităţile juridice vor fi finalizate. Mai mult, APERO va face demersurile necesare pentru promovarea acestei iniţiative în rândul tuturor unităţilor bancare, astfel încât actualul proiect pilot să fie implementat şi de alte bănci.”

 

***

13 iunie 2018: Marți, 12 iunie 2018, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale a anunțat că Agenția pentru Agenda Digitală a României a realizat cu succes proiectul Access Point eDelivery, prin intermediul căreia se vor putea realiza schimburi de informații între instituții naționale și instituții europene, sens în care platforma digitală prin care pot fi achitate online taxele și impozitele locale și centrale pentru persoane fizice, Ghiseul.ro, a fost interconectată cu acest sistem, potrivit unui comunicat.

Liviu Stoica, preşedintele Agenția pentru Agenda Digitală a României: „Proiectul Access Point eDelivery utilizează tehnologia actuală pentru a interconecta Ghiseul.ro cu toate sistemele informatice utilizate de administrație, dar și cu platformele de internet banking sau aplicațiile de mobile banking. Mai mult, ar putea fi transmise informații despre taxe, amenzi, notificări, autorizații, ajutoare sociale, răspunsuri la notificări, totul într-un cadru integrat, unitar, modern, ce poate fi ulterior interconectat cu servicii echivalente din alte țări ale Uniunii Europene.”

Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale: „Digitalizarea este o prioritate atât pentru Comisia Europeană, cât şi pentru noi ca stat, motiv pentru care întreaga echipă guvernamentală lucrează la atingerea acestui obiectiv. În ceea ce priveşte activitatea desfăşurată în cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, dar şi în instituţiile aflate în subordine, pot spune că se fac progrese majore pentru schimbarea modalităţii de interacţiune a cetăţeanului cu autorităţile, folosindu-ne de avantajele aduse de transformarea tehnologică. Un astfel de exemplu este serviciul Access Point eDelivery, pe care noi l-am dezvoltat în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene, pentru care urmează să fie elaborate  protocoale standard de comunicare între sisteme.”


Aflaţi mai mult despre , , , ,

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.


Oana Ispas


Radu Slăvoiu


Livia Dianu-Buja


Ștefania Stoica


Luminița Malanciuc


Ioana-Olivia Voicu


Eduard Toma-Apostol


Florina-Lăcrămioara Drăgan