Achiziţii publiceAfaceri transfrontaliereArbitrajAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiContencios administrativContravenţiiCorporateCyberlawData protectionDrept civilDrept comercialDrept constituţionalDrept penalDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiDreptul UEEnergieExecutare silităFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăLITIGIIMedia & publicitateMedierePiaţa de capitalProcedură civilăProprietate intelectualăProtecţia consumatorilorProtecţia mediuluiTelecom
 
Achiziţii publice
DezbateriCărţiProfesionişti
BONDOC & ASOCIATII
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

Print Friendly, PDF & Email

Funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică. UPDATE: Aprobarea OUG nr. 98/2017

24.07.2018 | Alexandru MATEI
Alexandru Matei

Alexandru Matei

24 iulie 2018: În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 639 din data de 26 iulie 2018, a fost publicată Legea nr. 186/2018 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii

***

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 496 din data de 18 iunie 2018, a fost publicată Hotărârea nr. 419/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, precum și pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, a Normelor metodologice de aplicare. a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 și a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2016.

Așadar, activitatea de control ex ante se inițiază odată cu emiterea deciziei de verificare și înștiințarea autorității contractante selectată în vederea realizării controlului, activitate ce se va finaliza:
– la data înștiințării cu privire la încheierea contractului, anulării procedurii și/sau încheierii actului adițional pentru modificări ale contractului;
– 60 de zile de la data respingerii de la validare a documentației de atribuire în condițiile art. 6 alin. (2), în cazul în care autoritatea contractantă nu a retransmis la ANAP respectiva documentație revizuită.

ANAP este instituția publică responsabilă pentru îndeplinirea funcției de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor și, respectiv, a modificărilor acestor contracte. Funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor și al modificărilor contractuale, se exercită printr-o structură de specialitate din cadrul ANAP, organizată la nivel central și teritorial.

După exercitarea funcției de control, se emite avizul conform de către instituția de control, în limita informațiilor comunicate de autoritatea contractantă, aceasta având obligația de a transmite ANAP informații corecte și complete.
Termenele pentru emiterea și comunicarea avizului conform, cu privire la desfășurarea activității de control ex ante al documentației de atribuire, anunțului de participare/de participare simplificat/de concurs/de concesionare, al anunțului de tip erată și al propunerii de răspuns la solicitările de clarificări/informații suplimentare, nu includ:
– perioadele de timp în care au fost puse la dispoziția ANAP informațiile și/sau documentele necesare conform art. 10 alin. (1) lit. a)c)e) și i) și alin. (2) lit. b) din ordonanța de urgență;
– perioadele de timp, prevăzute prevăzute pentru procedura de conciliere, în eventualitatea organizării și derulării procedurii de conciliere.

Avocat Alexandru Matei
Associate SĂVESCU & ASOCIAŢII


Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.