Secţiuni » Selected
Selected
Comunicate profesionişti

Studiu DELOITTE: Încrederea generației Milenialilor în afaceri scade dramatic în 2018. Tinerii se simt nepregătiți pentru Industria 4.0
26.06.2018 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Selected
JURIDICE - In Law We Trust

Generația Milenialilor a devenit mai sceptică față de misiunea și etica afacerilor, dar și față de impactul pozitiv al liderilor politici în societate, rezultă din sondajul global DELOITTE “Millennial Survey” 2018, care arată o inversare abruptă a percepției pozitive exprimate la ultimele două ediții.

Tinerii Mileniali își doresc o mai mare implicare a liderilor din business în societate și cred că succesul afacerilor ar trebui să se măsoare și prin rolul lor social, asupra mediului și al economiei în ansamblu, nu doar prin performanța financiară.

Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, DELOITTE România: “Rezultatele sondajului ar trebui să le dea de gândit liderilor de business, implicit din România, fiind un semnal de alarmă. Deteriorarea încrederii și a loialității angajaților are implicații asupra performanței companiilor și a economiei în general. Deși țara noastră nu a fost inclusă în studiu, atâta timp cât răspunsurile sunt similare în toată lumea, putem aprecia că tinerii români au aceleași preocupări cu ale congenerilor din alte state.

Analizând rezultatele studiului, vedem că Milenialii au o agendă diferită de cea a afacerilor, așa cum o percep ei. Astfel, consideră că prioritățile companiilor ar trebui să fie crearea de locuri de muncă, inovarea, îmbunătățirea calității vieții personale și profesionale a angajaților. În schimb, în opinia lor, companiile se concentrează asupra generării profiturilor, a eficientizării și a producției de bunuri și servicii. Deși admit că afacerile trebuie să obțină profituri pentru a realiza și obiectivele stabilite de ei, Milenialii apreciază că ar trebui ca afacerile să găsească un echilibru între prioritățile angajaților și performanța financiară.”

Principalele constatări ale sondajului “Millennial Survey” 2018:
– mai puțin de jumătate dintre Mileniali consideră că întreprinderile se comportă etic (48% în 2018 față de 65% în 2017) și că liderii din business contribuie la îmbunătățirea climatului social (47% față de 62%)
– 44% cred că liderii din business generează un impact pozitiv în societate, prin comparație, doar 19% au aceeași părere despre liderii politici
– trei sferturi dintre Mileniali cred că multinaționalele au potențialul de a contribui la rezolvarea provocărilor economice, sociale și de mediu
– 43% dintre Mileniali estimează că își vor părăsi locurile de muncă actuale în decurs de doi ani, cu 15% în creștere față de 2017
– 28% vor să rămână mai mult de cinci ani la actualele locuri de muncă
– 62% dintre cei care vor să plece de la actualele locuri de muncă în următorii doi ani apreciază că “gig economy” este o alternativă viabilă
– în rândul angajaților din Generația Z, loialitatea este chiar mai scăzută, 61% spunând că își vor părăsi locurile de muncă actuale în următorii doi ani
– 17% dintre Mileniali se tem că o parte sau chiar toate slujbele lor vor fi înlocuite ca urmare a schimbărilor aduse de Industria 4.0
– în cazul organizațiilor care utilizează extensiv tehnologiile Industriei 4.0, procentul este aproape dublu
– doar 36% dintre Mileniali și 42% din Generația Z au răspuns că angajatorii îi ajută să înțeleagă și să se pregătească pentru schimbările asociate Industriei 4.0

Totuși, sondajul arată o diferență între percepția asupra afacerilor și cea a mediului politic. Faptul că tinerii cred că multinaționalele au mai mult potential să contribuie la rezolvarea problemelor sociale, economice și de mediu decât politicienii ar trebui să motiveze liderii din business să aibă un impact mai mare în societate, dincolo de crearea de locuri de muncă și generarea profiturilor.

Raluca Bontaș: “Una dintre întrebările esențiale este: ce pot face companiile pentru a reține angajații în contextul scăderii încrederii și a loialității. Analizând comparativ răspunsurile din edițiile anterioare, putem concluziona că diversitatea, incluziunea și flexibilitatea – de unde și când lucrează – sunt politici cheie pentru menținerea lor. Totodată, companiile ar trebui să răspundă temerilor și nevoilor legate de schimbările produse de Industria 4.0.”

Despre sondaj

Sondajul din 2018 se bazează pe opiniile a 10.455 de Mileniali din 36 de țări, tineri născuți între ianuarie 1983 și decembrie 1994, cu studii superioare sau universitare, angajați cu normă întreagă și care lucrează predominant în organizații mari din sectorul privat.
Sondajul mai include răspunsurile a 1.844 respondenți din Generația Z din Australia, Canada, China, India, Regatul Unit și Statele Unite. Respondenții Generației Z s-au născut între ianuarie 1995 și decembrie 1999, studiază în prezent sau au o primă diplomă de absolvire. Mai mult de o treime lucrează fie cu normă întreagă, fie cu jumătate de normă.

Sondajul global Millennial Survey poate fi citit aici.

Despre DELOITTE în România

În România, serviciile sunt prestate sau susținute de către DELOITTE Audit SRLDELOITTE Tax SRL, DELOITTE Consultanta SRLDELOITTE Fiscal Representative SRL, DELOITTE Tehnologie SRLDELOITTE GES Support Services SRL și DELOITTE Shared Services SRLDELOITTE este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale de pe piața din România și prestează, în cooperare cu REFF & ASOCIAȚII SCA, servicii de audit, servicii de consultanță fiscală, servicii juridice, servicii de consultanță și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii externalizate și consultanță în tehnologie și alte servicii adiacente prin intermediul a peste 1100 profesioniști. 

:: Infografic

Cuvinte cheie: , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti