CSALB. 9 cereri din Banat, transmise în primele trei luni ale anului
04.07.2018 | Magdalena SĂRSAN

Miercuri, 4 iulie 2018, Centrul de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar a informat că din Banat au ajuns, în anul 2017, 9 cereri, iar în anul 2018, în primele trei luni, 8 cereri, fiind soluționate două dosare, potrivit unui comunicat.
Potrivit statisticilor CSALB:
– majoritatea românilor care aleg să își rezolve diferendele cu băncile pe cale amiabilă, prin intermediul Centrului, sunt bărbați, provin din mediul urban, au vârste cuprinse între 31 și 50 de ani și au o problemă cu împrumutul la bancă
– consumatorii care apelează la serviciile CSALB provin, ȋn cea mai mare parte, din populaţia activă
– 90% dintre solicitări se referă la credite, în timp ce doar 10% reprezintă probleme din sfera altor servicii bancare sau leasing.
Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB: „La împlinirea a doi ani de funcționare, am decis să analizăm datele privind solicitările primite la Centru, iar rezultatele s-au dovedit a fi valoroase pentru noi. De exemplu, cei mai mulți consumatori care apelează la noi preferă să comunice online, ceea ce ne-a confirmat faptul că CSALB oferă un mare avantaj în acest sens, în condițiile în care nu este necesară prezența consumatorului la Centru pentru soluționarea litigiilor. CSALB a apărut ca o necesitate în domeniul financiar-bancar, pentru a ajuta consumatorii să își soluționeze problemele pe care le au cu băncile, pe cale amiabilă, fără a merge în instanță, iar noi suntem pregătiți să oferim infrastructura necesară, adaptată fiecărui tip de consumator.”