
În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C 250/2 din 17 iulie 2018 a fost Decizia Biroului Parlamentului European din 11 iunie și 2 iulie 2018 de modificare a Normelor de aplicare a Statutului deputaților în Parlamentul European.
În conformitate cu versiunea actuală a articolului 12 alineatul (1) din Normele de aplicare a Statutului deputaților în Parlamentul European (2) („Normele de aplicare”), nu este posibilă atestarea prezenței deputaților prin mijloace electronice. În plus, registrul central de prezență necesită resurse umane substanțiale și implică o prelucrare manuală costisitoare, care generează adesea erori.
O etapă de testare voluntară în cursul căreia, pe lângă registrul central de prezență, va funcționa și un sistem informatizat care utilizează tehnologia biometrică ar trebui să fie introdus în vederea permiterii verificării garanțiilor de fiabilitate și confidențialitate care sunt necesare pentru a oferi asigurări rezonabile cu privire la prezența membrilor.
Ar trebui introdus un nou articol în Normele de aplicare pentru a oferi un temei juridic care să permită Parlamentului să asigure faptul că, atunci când se recunoaște că un asistent parlamentar acreditat a fost victimă a hărțuirii de către un deputat, obligațiile financiare cu privire la asistentul respectiv vor continua să fie îndeplinite din cheltuielile de asistență parlamentară ale deputatului în cauză, chiar dacă acesta nu are dreptul să beneficieze de servicii din partea asistentului respectiv.
Consilier juridic Elena Albu
Lex Discipulo Laus
Gratuit pentru studenţi Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET JURIDICE utilizează SmartBill