Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Achiziţii publice
DezbateriCărţiProfesionişti
BONDOC & ASOCIATII
 
Print Friendly, PDF & Email

ANAP. Clarificări ref. noua modalitate de derulare a procesului de verificare a documentațiilor de atribuire
30.07.2018 | JURIDICE.ro


Vineri, 27 iulie 2018, Agenția Națională pentru Achiziții Publice a transmis următoarele clarificări cu privire la noua modalitate de derulare a procesului de verificare a documentațiilor de atribuire, potrivit unui comunicat al cărui text îl redăm integral:

Ca urmare a sesizărilor venite din spațiul public cu privire la întârzierile înregistrate în validarea documentațiilor de atribuire încărcate în sistem de către autoritățile contractante, Agenția Națională pentru Achiziții Publice face următoarele precizări:

Noua modalitate de derulare a procesului de verificare a documentațiilor de atribuire implică verificarea aspectelor de calitate și regularitate, așa cum sunt definite de prevederile art. 2 alin. (1) lit. a) și b) din O.U.G. nr. 98/2017, cu modificările și completările, a tuturor documentelor ce alcătuiesc documentațiile de atribuire selectate.

În primul rând trebuie precizat faptul că noile modificări legislative obligă verificatorul ANAP să realizeze observații și în raport cu cerințele caietului de sarcini, prevederile contractuale și informațiile pentru ofertanți (fișa de date) având la bază listele de verificare care asigură trasabilitatea informațiilor în emiterea avizului conform condiționat, care presupune respingerea, sau a avizului necondiționat, care înseamnă publicarea documentației de atribuire în sistem.

În ceea ce privește cauzele întârzierii validării documentațiilor de atribuire, precizăm că acestea sunt generate de numărul mare de respingeri, justificate de faptul că reprezentanții autorităților contractante, fie ei angajați ai direcțiilor de achiziții publice sau consultanți, nu-şi însuşesc observaţiile venite dinspre verificator și/sau operează modificări pe alte aspecte ale documentațiilor pentru care nu au fost formulate observații de către ANAP.

Un alt motiv al întârzierii validării documentațiilor de atribuire îl reprezintă faptul că reprezentanții autorităților contractante nu utilizează documentațiile standard puse la dispoziție de către ANAP pe site-ul www.achizitiipublice.gov.ro.

În contextul prezentat, vă comunicăm faptul că reprezentanții conducerii Agenției au luat toate măsurile necesare deblocării situației actuale generată de întârzierea validării documentațiilor de atribuire prin suplimentarea numărului de personal care verifică documentațiile pe o perioadă de două luni. Mai mult, în momentul de față angajații instituției oferă consultări (helpdesk, e-mail și telefonic) autorităților contractante care întâmpină dificultăți în implementarea acelor observații pe aspecte de regularitate și calitate realizate de verificatorii ANAP.

Considerăm că este absolut necesar ca reprezentanții autorităților contractante să colaboreze îndeaproape cu Agenția și să înțeleagă nevoia aplicării acestei măsuri de prevenție și de reformă a sistemului achizițiilor publice din România.”

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate