Achiziţii publiceAfaceri transfrontaliereArbitrajAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiContencios administrativContravenţiiCorporateCyberlawData protectionDrept civilDrept comercialDrept constituţionalDrept penalDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiDreptul UEEnergieExecutare silităFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăLITIGIIMedia & publicitateMedierePiaţa de capitalProcedură civilăProprietate intelectualăProtecţia consumatorilorProtecţia mediuluiTelecom
 
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
MARES DANILESCU MARES
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

Print Friendly, PDF & Email

Regulament pentru eliminarea conținutului cu caracter terorist de pe internet I Propunere

12.09.2018 | JURIDICE.ro

Miercuri, 12 septembrie 2018, Comisia Europeană a propus noi norme pentru eliminarea conținutului cu caracter terorist de pe internet, potrivit unui comunicat.

Principalele caracteristici ale acestor noi norme sunt următoarele:

regula de o oră: impactul conținutului cu caracter terorist este cel mai dăunător în primele ore după publicarea online, din cauza vitezei cu care se răspândește acest tip de conținut. Acesta este motivul pentru care Comisia propune instituirea unui termen obligatoriu din punct de vedere juridic de o oră pentru eliminarea respectivului conținut în urma unui ordin de eliminare a conținutului emis de autoritățile naționale competente;
o definiție clară a conținutului cu caracter terorist: orice material care incită la comiterea unor infracțiuni de terorism sau încurajează comiterea unor astfel de infracțiuni, care promovează activitățile unui grup terorist ori care oferă instrucțiuni privind tehnicile de comitere a unor infracțiuni de terorism;
o obligație de diligență, pentru toate platformele, de a se asigura că nu sunt utilizate în mod abuziv pentru difuzarea de conținut online cu caracter terorist. În funcție de riscul difuzării de conținut cu caracter terorist prin intermediul platformelor lor, furnizorii de servicii vor avea obligația, de asemenea, de a lua măsuri proactive, cum ar fi utilizarea unor instrumente noi, prin care să își protejeze mai bine platformele și utilizatorii de abuzurile de natură teroristă;
o cooperare sporită: propunerea instituie un cadru pentru o cooperare consolidată între furnizorii de servicii de găzduire, statele membre și Europol. Furnizorii de servicii și statele membre vor avea obligația de a desemna puncte de contact care să fie accesibile 24 de ore din 24, 7 zile din 7 pentru a facilita monitorizarea respectării ordinelor de eliminare a conținutului și a sesizărilor;
garanții solide: furnizorii de conținut se vor putea baza pe mecanisme eficace de tratare a plângerilor, pe care toți furnizorii de servicii vor avea obligația să le instituie. În cazul în care un anumit conținut a fost eliminat în mod nejustificat, furnizorul de servicii va avea obligația de a-l pune din nou la dispoziția publicului cât mai curând posibil. De asemenea, autoritățile naționale vor pune la dispoziție căi de atac judiciare eficace, iar platformele și furnizorii de conținut vor avea dreptul să conteste ordinele de eliminare a conținutului. În cazul platformelor care utilizează instrumente de detectare automată, ar trebui să se asigure supravegherea și verificarea de către oameni pentru a se preveni eliminările eronate;
sporirea transparenței și a asumării responsabilității: transparența și controlul vor fi garantate, deoarece furnizorii de servicii și statele membre vor avea obligația de a prezenta rapoarte anuale de asigurare a transparenței cu privire la modul în care abordează conținutul cu caracter terorist, precum și rapoarte periodice cu privire la măsurile proactive adoptate;
sancțiuni financiare severe și disuasive: statele membre vor avea obligația de a pune în aplicare sancțiuni eficace, proporționale și disuasive pentru nerespectarea ordinelor de eliminare a conținutului online cu caracter terorist. Furnizorii de servicii care nu respectă, în mod sistematic, ordinele de eliminare a conținutului de acest tip pe care le primesc s-ar putea confrunta cu sancțiuni financiare de până la 4% din cifra de afaceri globală corespunzătoare ultimului exercițiu financiar.

:: Fișă informativă
:: Propunerea de regulament (în limba engleză)


Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.


Irina Maria STANCU


Oana ISPAS


Radu Slăvoiu


Livia Dianu-Buja


Ștefania Stoica


Luminița Malanciuc


Ioana-Olivia Voicu


Eduard Toma-Apostol


Florina-Lăcrămioara Drăgan