« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Mediu
CărţiProfesionişti
 

Comisia Europeană. Investigație ref. posibilă înțelegere între BMW, Daimler, Volkswagen, Audi și Porsche. UPDATE: amenzi uriașe
09.07.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

Joi, 8 iulie 2021, Comisia Europeană a anunțat că a aplicat amenzi în valoare de 502 milioane de euro producătorului german de automobile Volkswagen (VW) şi de 373 de milioane de euro BMW, potrivit unui comunicat.

Margrethe Vestager, Vice-presedinte CE: ”Cei cinci producători de automobile Daimler, BMW, Volkswagen, Audi și Porsche dețineau tehnologia pentru a reduce emisiile dăunătoare dincolo de ceea ce era cerut legal în conformitate cu standardele UE de emisii. Decizia de astăzi se referă la modul în care cooperarea tehnică legitimă a eșuat. Și nu  tolerăm atunci când companiile intră în conflict. Este ilegal în conformitate cu normele antitrust ale UE. Concurența și inovația în ceea ce privește gestionarea poluării autovehiculelor sunt esențiale pentru ca Europa să îndeplinească obiectivele ambițioase prevăzute de Green Deal.. Iar această decizie arată că nu vom ezita să luăm măsuri împotriva tuturor formelor de conduită a cartelului, punând în pericol acest obiectiv.”

***

Marți, 18 septembrie 2018, Comisia Europeană a informat că a lansat o investigație aprofundată pentru a evalua dacă BMW, Daimler și grupul VW (Volkswagen, Audi și Porsche) s-au înțeles, încălcând normele UE antitrust, în scopul evitării concurenței în ceea ce privește dezvoltarea și introducerea tehnologiei pentru curățarea emisiilor autoturismelor pe benzină și diesel, potrivit unui comunicat.

Ancheta aprofundată a Comisiei se concentrează pe informații care indică faptul că au avut loc întâlniri în „cercul celor cinci”, în cadrul cărora companiile au discutat inter alia dezvoltarea și implementarea tehnologiilor de limitare a emisiilor de gaze nocive. Comisia evaluează, în special, dacă societățile au convenit să limiteze dezvoltarea și extinderea anumitor sisteme de control al emisiilor pentru autovehiculele vândute în Spațiul Economic European, respectiv:
– sisteme de reducere catalitică selectivă („SCR”) pentru diminuarea emisiilor nocive de oxizi de azot de la autoturisme cu motoare diesel
– filtrele de particule „Otto” („OPF”) pentru reducerea emisiilor de pulberi în suspensie provenite de la autoturisme cu motoare pe benzină.

 
Secţiuni: Concurență, Content, Dreptul mediului, Dreptul Uniunii Europene, Internațional | Toate secţiunile
Cuvinte cheie: , , , , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD