Pentru comunicare profesională JURIDICE.ro recomandă Infinit PR
TOP LEGAL
Print Friendly, PDF & Email

Rezumatul avizului AEPD referitor la propunerea de regulament privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a altor documente

25.09.2018 | Vlad BERCU
 Vlad Bercu

Vlad Bercu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C 338 din data de 21 septembrie 2018, a fost publicat Rezumatul avizului Autorității Europene pentru Protecția Datelor referitor la propunerea de regulament privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a altor documente.

Context: la data de 17 aprilie 2018, Comisia Europeană (denumită în continuare „Comisia”) a publicat propunerea de regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a documentelor de ședere eliberate cetățenilor Uniunii și membrilor de familie ai acestora care își exercită dreptul la liberă circulație, care își propune să îmbunătățească caracteristicile de securitate ale cărților de identitate ale cetățenilor UE și ale permiselor de ședere ale membrilor de familie care sunt resortisanți ai țărilor terțe (denumită în continuare „propunerea”).

Prezentul aviz evidențiază poziția AEPD privind propunerea de regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a documentelor de ședere eliberate cetățenilor Uniunii și membrilor de familie ai acestora care își exercită dreptul la liberă circulație.

AEPD sprijină obiectivul Comisiei Europene de a consolida standardele de securitate aplicabile cărților de identitate și documentelor de ședere, contribuind astfel la securitatea Uniunii per ansamblu. Totodată, AEPD consideră că propunerea nu oferă justificări suficiente ale necesității de a prelucra două tipuri de date biometrice (imaginea facială și amprentele digitale) în acest context, din moment ce scopurile declarate pot fi atinse printr-o metodă mai puțin invazivă.

AEPD subliniază că prelucrarea imaginilor faciale și a amprentelor digitale s-ar încadra în mod evident în categorie de date cu caracter sensibil.

AEPD dorește să sublinieze că articolul 35 alineatul (10) GDPR s-ar aplica în cazul acestei prelucrări. Autoritatea Europeană consideră că evaluarea impactului care însoțește propunerea nu poate fi considerată suficientă în sensul conformității cu acest articol.

Autoritatea înțelege că utilizarea datelor biometrice poate fi considerată o măsură legitimă de combatere a fraudei, dar propunerea nu justifică necesitatea de a stoca două tipuri de date biometrice pentru scopurile prevăzute în cadrul acesteia. O opțiune care poate fi luată în considerare este limitarea datelor biometrice utilizate la una singură (de exemplu, doar imaginea facială). În plus, AEPD ar dori să sublinieze că înțelege că stocarea imaginilor amprentelor digitale îmbunătățește interoperabilitatea, dar, în același timp, mărește volumul de date biometrice prelucrate și riscul de uzurpare a identității în cazul unei încălcări a securității datelor cu caracter personal.

O altă propunere din partea AEPD ține de stabilirea limitei de vârstă pentru luarea amprentelor digitale la copii, în temeiul propunerii, la 14 ani.

Vlad Bercu
Research assistant SĂVESCU & ASOCIAȚII


Aflaţi mai mult despre , , , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Newsletter
Publicitate
Corporate
Membership