Achiziţii publiceAfaceri transfrontaliereArbitrajAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiContencios administrativContravenţiiCorporateCyberlawData protectionDrept civilDrept comercialDrept constituţionalDrept penalDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiDreptul UEEnergieExecutare silităFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăLITIGIIMedia & publicitateMedierePiaţa de capitalProcedură civilăProprietate intelectualăProtecţia consumatorilorProtecţia mediuluiTelecom
 
Achiziţii publice
DezbateriCărţiProfesionişti
BONDOC & ASOCIATII
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

Print Friendly, PDF & Email

ANAP. Instrumente de lucru utilizate în activitatea de control ex-ante

11.10.2018 | JURIDICE.ro

Miercuri, 10 octombrie 2018, Agenția Națională pentru Achiziții Publice a informat că pentru a sprijini autoritățile contractante în procesul de achiziție, respectiv în elaborarea strategiei de contractare, a documentațiilor de atribuire, precum și în procesul de evaluare a ofertelor, pune la dispoziția tuturor celor interesați următoarele instrumente de lucru utilizate în activitatea de control ex-ante, potrivit unui comunicat:

Notificare cu privire la utilizarea acordului-cadru – instrument de lucru ce clarifică aspectele referitoare la scopul, oportunitatea și contextul care justifică o utilizare adecvată a acestui instrument specific atribuirii contractelor;
Notificare cu privire la aspectele care trebuie avute în vedere în situația utilizării graficului de execuție drept cerință aferentă modului de întocmire a propunerii tehnice pentru contractele de lucrări – instrument de lucru ce oferă informații necesare cu privire la condițiile în care se poate formula cerința în documentația de atribuire cu privire la prezentarea graficului de implementare a contractului, alături de aspectele ce trebuie avute în vedere de comisia de evaluare la stabilirea conformității propunerii tehnice și acordarea punctajului tehnic, în cazul în care sunt utilizați factori de evaluare care urmăresc departajarea ofertelor în funcție de modul în care este planificată execuția/realizarea contractului). Raționamentele prezentate se aplică și în cazul contractelor de servicii care au ca obiect prestații intelectuale și pentru care au fost stabiliți factori de evaluare de tipul celor exemplificați prin Instrucțiunea ANAP nr. 1/2017.

Bogdan Pușcaș, președintele ANAP: Așa cum declaram acum câteva luni, când s-a trecut la noua modalitatea de derulare a procesului de verificare a documentațiilor de atribuire care implică și verificarea aspectelor de calitate și regularitate, ANAP are în vedere elaborarea mai multor instrumente de lucru menite să ușureze munca celor care derulează proceduri de achiziții publice. Deja am publicat două liste de verificare utilizate de către verificatorii ANAP, este vorba de cea pentru contractele de execuție lucrări și pentru cea de servicii intelectuale. Iar acum ANAP pune la dispoziția celor interesați un ghid cu privire la utilizarea acordului-cadru și o notificare cu privire la aspectele care trebuie avute în vedere în situația utilizării graficului de execuție.

În acest context, recomand tuturor reprezentanților autorităților contractante să utilizeze în continuare, acolo unde este posibil, documentațiile standard puse la dispoziție de ANAP pe site-ul www.achizitiipublice.gov.ro.” 


Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.


Irina Maria STANCU


Oana ISPAS


Radu Slăvoiu


Livia Dianu-Buja


Ștefania Stoica


Luminița Malanciuc


Ioana-Olivia Voicu


Eduard Toma-Apostol


Florina-Lăcrămioara Drăgan