Studii, opinii, interviuri ⁞⁞ RNSJ ⁞⁞ ESSENTIALSPovestim cărţi
 
 
Opinii
Înregistrările video sunt accesibile pentru membri şi parteneri. Cheltuială deductibilă fiscal. Reducere 39,6 euro pentru avocaţii din barourile Bucureşti, Ilfov, Dolj, Timiş, Prahova şi Sibiu. Se acordă 20 de puncte de pregătire profesională. UNBR încurajează extinderea naţională, detalii aici. Reducere 19,8 euro pentru executorii Camerei Executorilor Bucureşti, membrii UNELM şi notarii Camerei Notarilor Publici Bucureşti.
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

Print Friendly, PDF & Email

Nu cred că intenția legiuitorului a fost să califice infracțiunile care aduc atingere intereselor financiare ale UE ca infracțiuni de obicei

14.11.2018 | Alexandra LĂNCRĂNJAN
Alexandra Lăncrănjan

Alexandra Lăncrănjan

Nu numărul de nereguli din cadrul unui proiect poate să ducă la concluzia că există în cauză o infracțiune. Dacă am vrea să delimităm, din punctul meu de vedere, un element important de departajare este cuprins în însăşi structura infracțiunii. Atâta timp cât cel puțin art. 18 indice 1 din Legea nr. 78/2000 impune reaua-credință, ca element de tipicitate pentru existența infracțiunii ce aduce atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene, putem să ne gândim că poziția față de acțiunea beneficiarului este una de intenție directă cumva calificată, în scopul obținerii acelor fonduri.

Cred că acolo unde putem să vorbim de un cumul cantitativ al neregulilor este tocmai ca să vedem dacă a existat sau nu a existat această rea credință în obținerea fondurilor. Putem să vorbim despre o cantitate generică de încălcări ale normelor legale, în ceea ce privește obținerea fondurilor, care interpretate per ansamblu pot duce la constatarea relei credințe din partea beneficiarului. Dar, de asemenea, jurisprudența națională. cel puțin. ne oferă și suficiente cazuri în care reaua-credință și reținerea fraudei ca infracțiune s-a constatat printr-un singur act de executare, printr-o singură falsificare a unui înscris, suficient ca intensitate sau ca și consecință juridică, să creeze convingerea atât a organelor judiciare în urmărirea penală, cât și a judecătorului că există reaua-credință și că elementele de tipicitate ale infracțiunii sunt îndeplinite. Nu cred că intenția legiuitorului a fost să califice infracțiunile care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene ca infracțiuni de obicei.

Procuror Alexandra Lăncrănjan
Direcția Națională Anticorupție

* Opinie susținută în cadrul dezbaterii ”Câte nereguli fac o fraudă? (fonduri europene), ediția 224, organizată de Societatea de Științe Juridice (SSJ)


Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.


Irina Maria STANCU


Oana ISPAS


Radu Slăvoiu


Livia Dianu-Buja


Ștefania Stoica


Luminița Malanciuc


Ioana-Olivia Voicu


Eduard Toma-Apostol


Florina-Lăcrămioara Drăgan