« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Health & Pharma
CărţiProfesionişti
 
 1 comentariu

Întrebare preliminară cu privire la mențiunile specifice de sănătate și a lor amplasare. UPDATE: hotărârea CJUE
05.02.2020 | Mihaela MAZILU-BABEL

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice
Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

04 februarie 2020: Curtea de Justiție declară:

1) Articolul 10 alineatul (3) din Regulamentul (CE) nr. 1924/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind mențiunile nutriționale și de sănătate înscrise pe produsele alimentare, astfel cum a fost modificat de Regulamentul (CE) nr. 107/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2008, trebuie interpretat în sensul că cerința pe care o prevede, potrivit căreia orice trimitere la beneficiile generale, nespecifice, ale unui nutrient sau ale unui produs alimentar trebuie să fie însoțită de o mențiune specifică de sănătate inclusă în listele prevăzute la articolul 13 sau la articolul 14 din acest regulament, nu este îndeplinită în cazul în care pe ambalajul unui supliment alimentar figurează, pe rectoul său, o trimitere la beneficiile generale, nespecifice, ale unui nutrient sau ale unui produs alimentar asupra sănătății, în condițiile în care mențiunea de sănătate specifică destinată să o însoțească nu figurează decât pe versoul acestui ambalaj și nu există nicio trimitere explicită, precum un asterisc, între cele două.

2) Articolul 10 alineatul (3) din Regulamentul nr. 1924/2006, astfel cum a fost modificat de Regulamentul nr. 107/2008, trebuie interpretat în sensul că trimiterile la efectele benefice generale, nespecifice, ale unui nutrient sau ale unui produs alimentar asupra bunei sănătăți globale sau asupra bunăstării legate de sănătate trebuie să fie justificate prin dovezi științifice, în sensul articolului 5 alineatul (1) litera (a) și al articolului 6 alineatul (1) din acest regulament. În acest scop, este suficient ca aceste trimiteri să fie însoțite de mențiuni specifice de sănătate care să figureze în listele prevăzute la articolul 13 sau la articolul 14 din regulamentul menționat.

:: hotărârea CJUE

***

06 noiembrie 2018: Judecătorul suprem federal de drept comun din Germania se întreabă cu privire la mențiunile specifice de sănătate (C-524/18 Dr. Willmar Schwabe).

Situația de fapt:
1. avem „mențiunile specifice de sănătate incluse în listele prevăzute la articolele 13 sau 14” dintr-un regulament UE incident
2. necesitatea de a afla dacă se poate considera că ele „însoțesc” o trimitere la beneficiile generale, nespecifice, în materie de sănătate inclusiv atunci când:
2.1 trimiterea este amplasată pe rectoul ambalajului exterior, iar mențiunile autorizate pe versoul ambalajului exterior
2.2. iar, în percepția publicului, mențiunile sunt asociate în mod clar trimiterii din punctul de vedere al conținutului, însă trimiterea nu conține nicio indicație clară, cum ar fi de exemplu un simbol sub formă de steluță, care să facă legătura cu datele de pe verso.
3. totodată, necesitatea de a afla dacă este necesar ca în cazul trimiterilor la beneficiile generale, nespecifice să existe, de asemenea, dovezi precum stabilesc alte articole incidente din același regulament UE relevant.

Dispoziții invocate a fi incidente (CJUE poate oricând adăuga alte norme de drept UE pe care le va considera relevante raportat strict la situația de fapt existentă pe rolul instanței de trimitere): articolul 10 alineatul (3), articolul 5 alineatul (1) litera (a) și articolul 6 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1924/2006.

dr. Mihaela Mazilu-Babel

 
Secţiuni: CJUE, Dreptul sanatatii, Dreptul Uniunii Europene, Protecția consumatorilor | Toate secţiunile
Cuvinte cheie:
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Până acum a fost scris un singur comentariu cu privire la articolul “Întrebare preliminară cu privire la mențiunile specifice de sănătate și a lor amplasare. UPDATE: hotărârea CJUE”

  1. Avocatul general propune:

    „(1) Articolul 10 alineatul (1) și articolul 10 alineatul (3) din Regulamentul (CE) nr. 1924/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind mențiunile nutriționale și de sănătate înscrise pe produsele alimentare trebuie interpretate în sensul că „mențiunile specifice de sănătate” se referă la mențiunile care au fost autorizate în temeiul regulamentului, în timp ce termenul „mențiuni generale de sănătate” se referă la mențiuni care pot fi însoțite de mențiuni specifice de sănătate.

    (2) Articolul 10 alineatul (3) din Regulamentul nr. 1924/2006 trebuie interpretat în sensul că, atunci când se examinează dacă mențiunile generale de sănătate sunt însoțite de mențiuni specifice de sănătate, trebuie stabilit, în primul rând, dacă mențiunile specifice de sănătate au fost autorizate, în al doilea rând, dacă mențiunile specifice de sănătate susțin mențiunile generale de sănătate și, în al treilea rând, dacă relația dintre mențiunile generale și cele specifice poate fi percepută de un consumator mediu, normal informat și suficient de atent și de avizat.

    (3) Ca punct de plecare, plasarea unor mențiuni generale de sănătate pe rectoul ambalajului și plasarea unor mențiuni specifice de sănătate pe versoul ambalajului va fi suficientă pentru a stabili o relație între mențiuni, astfel încât mențiunea generală de sănătate să fie astfel „însoțită” de mențiunea specifică de sănătate în sensul articolului 10 alineatul (3). Totuși, instanța națională trebuie să stabilească dacă plasarea altor informații pe ambalaj poate face ca relația să devină insuficient de clară pentru un consumator mediu, normal informat și suficient de atent și de avizat.”

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD