Achiziţii publiceAfaceri transfrontaliereArbitrajAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiContencios administrativContravenţiiCorporateCyberlawData protectionDrept civilDrept comercialDrept constituţionalDrept penalDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiDreptul UEEnergieExecutare silităFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăLITIGIIMedia & publicitateMedierePiaţa de capitalProcedură civilăProprietate intelectualăProtecţia consumatorilorProtecţia mediuluiTelecom
 
Drept constituţional
DezbateriCărţiProfesionişti
Înregistrările video sunt accesibile pentru membri şi parteneri. Cheltuială deductibilă fiscal. Reducere 39,6 euro pentru avocaţii din barourile Bucureşti, Ilfov, Dolj, Timiş, Prahova şi Sibiu. Se acordă 20 de puncte de pregătire profesională. UNBR încurajează extinderea naţională, detalii aici. Reducere 19,8 euro pentru executorii Camerei Executorilor Bucureşti, membrii UNELM şi notarii Camerei Notarilor Publici Bucureşti.
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

7 comentarii | 
Print Friendly, PDF & Email

CCR. Codul administrativ al României, neconstituțional

06.11.2018 | JURIDICE.ro

Marți, 6 noiembrie 2018, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art. 146 lit. a) teza întâi din Constituție și al art. 11 alin. (1) lit. A. a) și art. 15 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, a luat în dezbatere, în cadrul controlului anterior promulgării, următoarea obiecție de neconstituționalitate, potrivit unui comunicat.

Obiecțiile de neconstituționalitate a Legii privind Codul administrativ al României, obiecții formulate de un număr de 44 de deputați aparținând Grupurilor parlamentare ale Partidului Național Liberal, Uniunii Salvați România și Partidului Mișcarea Populară și 6 deputați neafiliați, și, respectiv, de Președintele României.

Constatând identitatea de obiect al acestor sesizări, Curtea Constituţională a dispus conexarea cauzelor.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind Codul administrativ al României este neconstituțională, în ansamblul ei, fiind contrară prevederilor art. 141 raportat la art. 1 alin. (5), precum și celor ale art. 61 alin. (2) și ale art. 75 alin. (4) și (5) din Constituție.

Pentru a pronunța această soluție, Curtea a constatat, pe de o parte, că legea criticată a fost adoptată fără ca avizul Consiliului Economic și Social să fi fost solicitat cu prilejul declanșării procedurii parlamentare de legiferare, astfel cum prevede art. 141 raportat la art. 1 alin. (5) din Constituție, cu referire la art. 1 alin. (1) și art. 2 alin. (1) și (2) din Legea nr. 248/2013 privind organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social. Pe de altă parte, Curtea a reținut că unele texte au fost adoptate de Camera Deputaților, în calitate de for decizional, cu nerespectarea principiului bicameralismului, prevăzut de art. 61 alin. (2) din Legea fundamentală, și/sau a regulilor privind distribuirea competențelor decizionale între cele două Camere, rezultate din prevederile art. 75 alin. (4) și (5) din Constituție.


Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Au fost scrise până acum 7 de comentarii cu privire la articolul “CCR. Codul administrativ al României, neconstituțional”

  1. Nu pot să cred ce greșeli face legiuitorul.

    • Ioan BUCSA spune:

      Aşa se întâmplă când îţi aduci consilieri (deputat sau senator fiind) şoferul, amanta, copii (care nu au nicio treabă cu dreptul sau vreo altă ştiinţă)! De aceea sunt câţiva păpuşari care cunosc bine procedurile parlamentare şi ceva drept constituţional şi-i lasă pe fraieri să-şi propună tot felul de drepturi, îi îndatorează pentru ce li s-a oferit, ştiind că ulterior va pica legea/dispoziţia la CC! Nu ştiu dacă vom apuca vreodată ca aceşti demnitari aleşi să-şi aducă pe lângă ei doar oameni pregătiţi şi cu experienţă juridică, administrativă.

      • Trebuie doar să mergi la restaurantul Senatului sau al Camerei Deputaților, o săptămână doar, și să vezi cum sar unii coada… sau cum aleg să se îmbrace la lucru… și e suficient să intri în depresie.

      • Cât despre angajat persoane competente, tot ce vă pot spune e propria experiență.

        Am fost nevoită aproape trei luni să merg, doar în pauza de pranz, prin Parlament. Eu făcând stagiu la Curtea Constituțională.

        Ca să nu intru în depresie din cauza comportamentului observat, obișnuiam să aleg să vin f târziu la cantina restaurantului Senatului/Camerei Deputaților să mănânc, tocmai pentru ca să nu risc să aud ce discută distinșii aleși când aleg să stea (nu să sară) la coadă la restaurant… sau să văd cum se îmbracă ale lor angajate, de aveai impresia că ai ajuns la LOFT, after midnight.

        Și alegeam să iau scările, nu liftul, tocmai pentru a nu fi nevoită iar să aud conversațiile purtate. Dar ghinion, pentru că luând scările, am descoperit de multe ori treaba mare a unor patrupezi… cineva își plimba potaia pe acolo, zi de zi, și nu strângea după ea, pe scările de marmură ale Parlamentului. A trebuit să traversez jumătate din Parlament să atrag atenția să vină să curețe.
        Ei curățau, a doua zi reapărea…

        Cam așa. De ajunsesem să prefer să mănând pufuleți în biblioteca CCR, citind, decât să merg la restaurant. Deci nu știu cine ar dori – de ar fi competent și profesional – să lucreze într-un astfel de mediu. Chiar îți afectează sănătatea. Și orice persoană cât de cât citită știe că sănătatea e mai presus de toate. Așa că de ce să te sacrifici, când oricum șansele sunt foarte mari să faci parte dintr-o mică minoritate (dacă ar da Allah, Dumnezeu sau Karma să ai parte de o echipă pe sufletul tău și de un mentor care într-adevăr să te aprecieze și să îți folosească aptitudinile pentru binele societății, nu pentru un interes propriu pasager ca toți muritorii).

        • Amelia FARMATHY spune:

          Eu cred că potaia vroia să transmită un mesaj cifrat de protest.
          În limitele posibilităţilor sale de exprimare.
          V-aţi oferit concursul la împiedicarea dreptului la liberă exprimare/c….e.:)))))))!!!!!!!!
          Doamna Mazilu, am o vorbă (nici măcar nu e mea, doar o reproduc) pe care o tot spun ori de câte ori ar fi şi altele de spus, în legătură cu ce relataţi despre cele auzite prin lifturi sau pe la cozi: omul – absolut generic vorbind – ajunge ce poate, rămâne ce a fost.
          Oglinda în care se uită astfel de oameni – tot absolut generic vorbind – (S)căzuţi iremediabil/ireparabil în propria admiraţie, e hăul care se arată tuturor celorlalţi.

  2. Ioan PITICAR spune:

    Ar fi greseli daca ar sti ce fac!
    Dar este un haos anume generat si intretinut – adica cu rea credinta, manat de interese oculte personale. Sau mai pe scurt – CORUPTIE ambalata… legislativ!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.


Irina Maria STANCU


Oana ISPAS


Radu Slăvoiu


Livia Dianu-Buja


Ștefania Stoica


Luminița Malanciuc


Ioana-Olivia Voicu


Eduard Toma-Apostol


Florina-Lăcrămioara Drăgan

No announcement available or all announcement expired.