TOP LEGAL
Înregistrările video sunt accesibile pentru membri şi parteneri. Cheltuială deductibilă fiscal. Reducere 39,6 euro pentru avocaţii din barourile Bucureşti, Ilfov, Dolj, Timiş, Prahova şi Sibiu. Se acordă 20 de puncte de pregătire profesională. UNBR încurajează extinderea naţională, detalii aici. Reducere 19,8 euro pentru executorii Camerei Executorilor Bucureşti, membrii UNELM şi notarii Camerei Notarilor Publici Bucureşti.
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

Print Friendly, PDF & Email

GDPR ucide Marketingul

12.11.2018 | Andrei SĂVESCU, Andreea COMAN
Andrei Săvescu

Andrei Săvescu

Andreea Coman

Andreea Coman

Nu este chiar așa, nu îl ucide, dar nici nu se simte prea bine. Iată de ce:

1. Paginile Facebook trebuie să aibă link spre nota de informare. Facebook a creat un câmp special în care se poate insera acest link; de ce a făcut Facebook asta? A se vedea Hotărârea CJUE. C‑210/16, potrivit căreia „Administratorul unei pagini pentru fani pe Facebook are, împreună cu Facebook, calitatea de operator care prelucrează datele vizitatorilor paginii sale”.

2. Newsletter-ul trebuie neapărat să fie dublu opt-in și să conțină cel puțin link spre nota de informare; ar fi de preferat ca nota de informare să fie în interiorul mesajului e-mail care cere click pentru confirmare; da, e un pic incomod, pentru că nota de informare ar putea să fie un pic cam lungă, iar butonul pentru confirmarea abonării trebuie să fie la sfârșit; un alt inconvenient este acela că dacă se modifică nota de informare trebuie modificat și template-ul e-mail-ului.

3. Colectarea adreselor de e-mail de pe cărțile de vizită care conțin date cu caracter personal ar trebui să fie evidențiată într-un tabel intern, pentru a ține minte în ce împrejurare au fost colectate datele; atenție, a da cartea de vizită înseamnă că vă dați consimțământul pentru contact general, nu pentru campanii de marketing; prin urmare, persoanele pot fi contactate pentru a li se solicita consimtțământul pentru campanii de marketing (adică să fie puși în lista de newsletter), dar nu pot fi puși în mod direct în lista de destinatari a unui newsletter.

4. Colectarea pe suport informatic a consimțământului trebuie să fie atent făcută, în așa fel încât să nu se piardă. Instituiți măsuri de securitate asupra bazei de date (proceduri de back-up, criptare, pseudonimizare, limitare acces).

5. Cumpărarea contactelor de la altcineva este aproape imposibilă, însă o listă de contacte: nu poate fi considerată ca fiind achiziționată cu tot cu acordul de a primi comunicări de marketing; însă, dacă în contract se prevede așa, iar vânzătorul dă garanții (formale, firește) că are acordul persoanelor vizate, acest acord poate fi interpretat cel mult ca fiind un acord pentru contact general; prin urmare, lista de contacte poate fi utilizată doar pentru a le scrie persoanelor vizate pentru a le cere consimțământul de a primi comunicări de marketing.

6. Este nevoie de o procedură de revizuire a datelor persoanelor vizate la cererea acestora; în afară de procedură, este nevoie ca sistemul tehnic să fie organizat în așa fel încât să se poată răspunde prompt și precis solicitărilor persoanelor vizate; în plus, trebuie alocate resursele umane necesare pentru asta; având în vedere importanța bazei de date, probabil că nu sunt exagerat de mari asemenea costuri.

7. Este nevoie și de o procedură de revizuire automatizată a datelor cu caracter personal, căci stocarea nu se poate face pe termen nelimitat, ci trebuie prevăzut într-o procedură internă pentru ce perioadă se stochează și se utilizează datele cu caracter personal. De exemplu, revizuirea datelor cu caracter personal poate fi automatizată în sensul că se prelungește perioada de stocare și utilizare la fiecare interacțiune realizată de persoana vizată (cumpără, dă click – orice activitate relevantă pe website).

8. Cum ar trebui să răspundem la obiecții sau la opt-out-uri? Odată ce o persoană vizată se opune prelucrării datelor cu caracter personal în scop de marketing ar trebui să o adăugați listei „a nu se contacta”. Ar trebui să vă asigurați că nicio persoană de pe această listă nu va mai fi contactată. Puteți să transmiteți un mesaj prin care să confirmați dezabonarea, dar nu trebuie să o contactați ulterior, chiar și numai să o întrebați dacă nu dorește să se reaboneze. Nu ar trebui să îi ștergeți în totalitate datele de contact, de vreme ce va trebui să vă asigurați că nu o veți mai contacta. Dacă cineva vă solicită să îi ștergeți detaliile de contact ar trebui să îi explicați că sunteți nevoit să le păstrați tocmai pentru a-i respecta dreptul de dezabonare. Atenție însă să păstrați doar informațiile suficiente pentru a vă asigura că preferințele persoanelor vizate vor fi respectate în viitor.

Av. dr. Andrei Săvescu, Managing Partner SĂVESCU & ASOCIAȚII
Av. Andreea Coman, Senior Associate SĂVESCU & ASOCIAŢII


Aflaţi mai mult despre , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.


Irina Maria STANCU


Oana ISPAS


Radu Slăvoiu


Livia Dianu-Buja


Ștefania Stoica


Luminița Malanciuc


Ioana-Olivia Voicu


Eduard Toma-Apostol


Florina-Lăcrămioara Drăgan