Secţiuni » Arii de practică » Business » Achiziţii publice
Achiziţii publice
DezbateriCărţiProfesionişti

Întrebare preliminară cu privire la cota maximă care poate fi subcontractată, și în ce condiții. UPDATE: Hotărârea CJUE
02.12.2019 | Mihaela MAZILU-BABEL

Secţiuni: Achiziții publice, CJUE, Dreptul Uniunii Europene
JURIDICE - In Law We Trust
Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

02 decembrie 2019: Curtea declară:

Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice de lucrări, de bunuri și de servicii trebuie interpretată în sensul că:

– aceasta se opune unei reglementări naționale precum cea în discuție în litigiul principal, care limitează la 30 % partea din contract pe care ofertantul este autorizat să o subcontracteze unor terți;

– aceasta se opune unei reglementări naționale precum cea în discuție în litigiul principal, care limitează posibilitatea de a reduce prețurile aplicabile prestațiilor încredințate prin subcontractare cu peste 20 % în raport cu prețurile care rezultă din atribuire.

:: hotărârea CJUE

***

22 noiembrie 2018: Judecătorul suprem italian specializat doar în contencios administrativ se întreabă, în apel, în legătură cu cota care poate fi subcontractată (C-402/18 Tedeschi și Consorzio Stabile Istant Service).

Situația de fapt:
1. materii UE incidente:
– Libertatea de stabilire
– Libera prestare a serviciilor
– Apropierea legislațiilor
2. avem o reglementare națională privind achizițiile publice
3. aceasta stabilește că:
3.1. subcontractarea nu poate depăși cota de 30 % din valoarea totală a contractului,
3.2. iar entitatea căreia i se atribuie contractul trebuie să practice, pentru prestațiile încredințate prin subcontractare, aceleași prețuri unitare care rezultă din atribuire, cu o reducere de cel mult 20 %
4. necesitatea de a afla dacă dreptul UE incident care nu prevede limitări în ceea ce privește cota care poate fi subcontractată și reducerea care trebuie aplicată subcontractanților, s-ar opune unei astfel de legislații naționale
5. intimată este Università degli Studi di Roma La Sapienza, iar cererea de judecare în procedură accelerată a fost respinsă (a se vedea aici).

Dispoziții incidente:
1. principiile libertății de stabilire și liberei prestări a serviciilor, prevăzute la articolele 49 și 56 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE), articolul 25 din Directiva 2004/18 și articolul 71 din Directiva 2014/24/UE, precum și principiul proporționalității, propriu dreptului Uniunii Europene
versus
2. articolul 118 alineatele 2 și 4 din Decretul legislativ nr. 163 din 12 aprilie 2006.

dr. Mihaela Mazilu-Babel

Cuvinte cheie: ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti