Înalta Curte de Casație și Justiție a hotărât că în cazul unei achiziții directe făcute de un muzeu sunt aplicabile, în ceea ce privește stabilirea competenței materiale în soluționarea contestațiilor, normele generale cuprinse în Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, și nu prevederile legii speciale, respectiv Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor. De altfel, legea specială prevede că „Dispoziţiile prezentei legi se completează cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 134/2010, republicată, cu modificările ulterioare, şi cu cele ale Legii nr. 287/2009, republicată, cu modificările ulterioare, în măsura în care prevederile acestora din urmă nu sunt contrare.” În consecință, competenţa materială aparţine tribunalului, secţia contencios administrativ de la sediul autorităţii contractante. (Decizia nr. 645 din data de 19 februarie 2018 pronunțată de Secția de contencios administrativ și fiscal a Înaltei Curți de Casație și Justiție, având ca obiect conflcit negativ de competență)
Aflaţi mai mult despre achiziții directe, conflcit negativ de competență, ICCJ, Inalta Curte de Casatie si Justitie
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.
Niciodată, contestațiile privind achizițiile directe nu au intrat în sfera de competență materială a CNSC.
Prin „excepție de la niciodată”, ÎCCJ, despre a cărei practică unitară vorbirăm (https://www.juridice.ro/616594/lansare-de-carte-28-noiembrie-2018-inalta-curte-de-casatie-si-justitie-1918-2018-un-secol-in-asigurarea-unei-practici-judiciare-unitare-rodica-aida-popa.html#comment-63340), ne servește decizia nr. 3419 din 12 iulie 2012 (http://www.scj.ro/1093/Detalii-jurisprudenta?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=88001), din care aflăm că unele achiziții directe pot fi reclamate la CNSC.
În expunerea de motive a Legii nr. 101/2016 (http://www.cdep.ro/proiecte/2016/000/10/9/em19.pdf) se menționează expres că sunt excluse din domeniul de aplicare al legii achizițiile directe, pentru care sunt incidente regulile dreptului comun.