Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti

CEDO. Cauza Narodni List D.D. vs. Croația. Libertatea presei de a critica judecătorii
07.12.2018 | Mirela MANOLE

Mirela ManoleMirela Manole

Joi,8 noiembrie 2018, Curtea Europeană a Drepturilor Omului s-a pronunțat în cauza Narodni List D.D. vs. Croația.

Reclamantul, editorul unei reviste săptămânale, s-a plâns de hotărârea judecătorească internă prin care s-a constatat că a defăimat un judecător al tribunalului județean și a fost obligată la plata daunelor de peste 6 ooo EUR. Decizia s-a referit la articolul publicat prin care reclamantul a criticat judecătorul, care a participat la petrecerea de deschidere a unei revistei de un controversat businessman în pofida unui eventual conflict de interese și emiterea mandatului de căutare a sediului său.
Astfel, Curtea a constatat că, cu excepția cazurilor de atacuri grave și dăunătoare, persoanelor nu le pot fi interzise să critice sistemul judiciar. Articolul publicat, acoperise o chestiune de interes public și anume funcționarea acestui sistem, deși caustică, nu a fost insultătoare. Modul în care a fost scris, nu a fost prin urmare incompatibil cu articolul 10 (libertatea de exprimare) al Convenției Europene a Drepturilor Omului. În opinia Curții, acordarea despăgubirilor a fost excesivă, ceea ce ar putea să descurajeze discuțiile deschise privind chestiuni de interes public.

Statul pârât, fiind obligat să plătească societății reclamante în termen de 3 luni de la data la care rămâne hotărârea definitivă în conformitate cu articolul 44 § 2 al Convenției, 5 000 EUR (cinci mii de euro), plus orice taxă care poate să fie încasată în ceea ce privește prejudiciul moral, să fie transformați în kuna croată la rata aplicabilă la data decontării.

:: Hotărârea (în limba engleză)

Mirela Manole
Facultatea de Drept, Universitatea din București, Internship la Societate de Științe Juridice (SSJ)

Aflaţi mai mult despre ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free