BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul munciiCyberlaw
 
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
 
Print Friendly, PDF & Email

Avizul CESE privind propunerea de regulament de instituire a unei Autorități Europene a Muncii
10.12.2018 | Elena ALBU

 
SMARTBILL
Elena ALBU

Elena ALBU

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C 440/28 din 6 decembrie 2018 a fost publicat Avizul Comitetului Economic și Social European privind propunerea de regulament al Parlamentului European și al Consiliului de instituire a unei Autorități Europene a Muncii.

1. Concluzii și recomandări

1.1. Situația de pe piața transfrontalieră a muncii prezintă probleme majore pentru întreprinderi, lucrători și statele membre, fiind vorba, mai ales, de concurență neloială, de dumping social, de fraude și ilegalități diverse la nivel fiscal și la cel al asigurărilor sociale. De asemenea, insuficiența informațiilor puse la dispoziția întreprinderilor și a lucrătorilor, cooperarea deficitară între statele membre și capacitatea scăzută a majorității inspectoratelor de muncă au agravat problemele și conflictele actuale. Cu toate că au fost luate anumite măsuri, instituțiile UE, președintele Comisiei, CESE, partenerii sociali și organizațiile societății civile au declarat că este necesar să se acționeze mai mult și mai bine pentru a îndrepta această situație.
1.2. Dacă va fi pusă în aplicare în mod adecvat, propunerea de regulament a Comisiei, de instituire a unei Autorități Europene a Muncii (AEM), ar putea constitui un pas important în direcția corectă, pentru îmbunătățirea mobilității transfrontaliere, pentru respectarea legislației europene și naționale, pentru stimularea cooperării dintre autoritățile naționale de pe piața muncii și îmbunătățirea accesului la informații adecvate și actuale, pentru combaterea practicilor ilegale și pentru consolidarea pieței interne, cu condiția ca AEM să respecte competențele nivelului național, iar statele membre să-și ofere colaborarea și sprijinul în acest sens.
1.3. CESE sprijină această inițiativă a Comisiei, care urmărește să contribuie la soluționarea problemelor legate de mobilitatea transfrontalieră. CESE ia notă de propunerea de regulament al Comisiei, de înființare a Autorității Europene a Muncii și subliniază că cooperarea structurată între statele membre este stabilită în mod echilibrat, astfel încât să ofere soluții inovatoare și valoare adăugată întreprinderilor, lucrătorilor, autorităților și inspectoratelor naționale de muncă, menținând în același timp principiul subsidiarității.
1.4. CESE sprijină, în general, eforturile Comisiei de îmbunătățire a cooperării transfrontaliere și de prevenire a practicilor ilegale. La nivel specific, CESE subliniază aspectele cu care este de acord (cf. punctul 4.1), formulează observații (cf. punctul 4.2) și prezintă câteva propuneri (cf. punctul 4.3), sperând să fie luate în considerare, pentru a îmbunătăți eficiența acțiunilor AEM.
1.5. CESE recomandă Comisiei să dea dovadă de multă prudență în momentul integrării diverselor organisme în AEM, astfel încât cunoștințele și experiența acumulată să fie bine utilizate și să se garanteze că nu există nicio suprapunere cu alte instrumente și structuri, scopul final fiind de a asigura o acțiune mai eficientă a AEM. Trebuie garantată independența AEM prin alocarea resurselor proprii adecvate pentru îndeplinirea sarcinilor sale. CESE avertizează totuși că este posibil ca AEM să nu dispună de resurse suficiente, ceea ce i-ar putea periclita eficiența. Există, de asemenea, anumite preocupări legate de raportul cost-eficacitate și, prin urmare, este important să se asigure că resursele de care dispune sunt gestionate în mod corespunzător.
1.6. Dintre diversele propuneri pe care le prezintă, CESE atrage atenția în mod deosebit asupra propunerii referitoare la participarea partenerilor sociali (a se vedea 4.3.3). Va fi mai ușor să se ofere soluții la problema mobilității transfrontaliere dacă partenerii sociali se angajează mai activ la nivel european, la nivel național și la nivel sectorial, acesta fiind obiectivul propunerii pe care CESE o prezintă în continuare. CESE propune ca Grupul părților interesate al AEM să se transforme într-un comitet consultativ al AEM, consolidând prezența partenerilor sociali în cadrul acestui organism.

Consilier juridic Elena Albu


Aflaţi mai mult despre , , , , ,
Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill













Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.