ArticoleESSENTIALSRNSJStudiiOpiniiInterviuriInterviuri VIDEOPovestim cărţi
 
 
Opinii
Print Friendly, PDF & Email

Oameni de succes?

30.12.2018 | Mircea CĂPĂȚÎNĂ
Abonare newsletter
Mircea Căpățînă

Mircea Căpățînă

Știi oamenii ăia de spun bancuri seci într-un mod plictisitor, iar la final râd? Ei și doar ei. Și după se pun și-ți explică poanta ca și când nu ai fi înțeles perla de înțelepciune pe care ai primit-o. Și dupa râd iar. Doar ei.

Simțul ridicolului e o forma de common sense (nu-mi place traducerea în româna, sorry) care e mai puțin comun decât te-ai aștepta.

Un astfel de banc prost a devenit succesul. Și sunt ai naibii de mulți care repetă bancul ăsta.

La orice colț de gură, la orice colț de eveniment, la orice colț de net, la orice fund de ziar, pe orice pagina de Facebook, în orice discuție de „business” se spune bancul ăsta.
Oameni de succes au creat business-uri de succes prin niște produse de succes vândute de o echipă de succes prin campanii de succes devenind astfel antreprenori de succes care trăiesc niște vieți de succes. #măduaremintea

Am și eu bancul meu sec pe care-mi place să-l tot repet. Si râd singur, în sinea mea, la el. De fiecare dată. „Pe Internet oricine e Brad Pitt”. Hă hă!

E de înțeles, mulți au nevoie să vândă, iar acest ambalaj strălucitor încă vinde. Ba poate abia acum devine mainstream.

Pe lângă că e dus în ridicol mai sunt 2 probleme cu succesul:
1. E privit ca o destinație, ca și când ajungi acolo și e gata, e bine. Un „end game”. E stupid. Și mai ales fals.
2. Subconștient pune presiune pe mulți oameni care nu se simt de succes și le dă falsa impresie că dacă nu ești și tu de succes când, uite, succes e peste tot, automat ești opusul. E stupid. Și nașpa.

Cei de la Revista Altfel au insistat cu întrebarea așa că am dat răspunsul ăsta: „Eu cred că succesul e un fel de Fata Morgana, un delir colectiv, iar cei care ajung în acel loc, considerat de mulți a fi succesul, nu au curajul să recunoască nici față de ei înșiși că nu e paradisiac. Dacă ar trebui să definesc cumva acest concept ar fi pe deoparte pace cu tine însuți, iar pe de alta a lăsa ceva în urmă, ceva cu un impact real. Musai ambele, ca două fețe ale monedei.
Și pe cuvânt ca nu cunosc mulți oameni de succes, iar eu cu siguranță nu sunt unul!

Like it? Are sens sau, după caz, face sens? Dă-l mai departe 🙂

Mircea Căpăţînă, co-fondator Smart Bill

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week