ArticoleESSENTIALSRNSJStudiiOpiniiInterviuriInterviuri VIDEOPovestim cărţi
 
 
Opinii
3 comentarii | 
Print Friendly, PDF & Email

Ghinionul ca izvor de drept în materie de poprire bancară
04.01.2019 | Andrei SĂVESCU


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Andrei Săvescu

Andrei Săvescu

Am remarcat pe Facebook un text interesant, din perspectivă juridică. Iată-l, prelucrat:

În iulie anul trecut, am avut o poprire pe conturi ca urmare a unei datorii „istorice” pe care eu o consideram incorect pusă-n seama mea.

Era corect pusă-n seama mea.

Am plătit a doua zi suma-n cauză și toate băncile la care am cont m-au „deblocat”, cu excepția Băncii ****. Ei îmi țin în continuare poprite conturile de atunci și până-n zilele lui ianuarie 2019.

Mai mult, pentru că am un card de credit acolo, sunt amabili și-mi plătesc ei în rate acea datorie pe care, repet, am plătit-o deja în vara anului trecut.

Pentru că fac acest efort de-a plăti fără acordul meu ceva ce nu datorez, Banca **** îmi ia și un comision. Fiind o plată specială, comisionul respectiv este ceva mai mare de vreo 30 lei.

Normal, i-am contactat și mi-au spus că la ei n-a ajuns informarea de la ANAF, cum s-a întâmplat la celelalte bănci. Că s-a pierdut. Prin urmare, nu pot ridica sancțiunea.

Pentru că eu nu-s lămurit dacă o bancă poate să decidă în numele meu să-mi plătească o datorie (inexistentă) cu banii pe care mi-i împrumută (fără să-i cer împrumutul), am cerut să purtăm discuțiile în scris.

Mi-au spus că-mi vor răspunde-n 15 zile. Au trecut două săptămâni de când s-au împlinit acele 15 zile n-au făcut-o. Presimt însă c-o vor face.

În paralel, am luat legătura cu ANAF prin intermediul serviciului Spațiul Virtual. Le-am explicat problema și i-am rugat să trimită acea informare care confirmă faptul că nu am nicio datorie.

ANAF mi-a spus în noiembrie că a trimis problema mea către ANAF Sector X, care mă vor contacta pentru a-mi da un răspuns.

Le-am explicat că datoria (cea plătită deja) a fost către ANAF Sector Y. Mai mult, cei de la Banca **** plătesc în contul de trezorerie al celor de la ANAF Sector Y. Mi s-a părut logic să primesc răspuns de acolo.

ANAF mi-a scris în decembrie din nou, folosind funcția copy / paste, că au trimis problema mea la ANAF Sector… X de unde urmează să primesc răspuns….

Logic, la un moment dat, m-am adresat Protecției Consumatorului.

Am primit un răspuns rapid de la Protecția Consumatorului în care mi se spune că Banca **** le-a arătat că mi-au răspuns în scris, așa cum am cerut.

Eu n-am primit așa ceva. Prin urmare, devine veridică povestea cu pierderea de mesaje. S-a pierdut informarea automată trimisă de ANAF către Banca ****, s-a pierdut și răspunsul trimis de Banca **** către mine.

Mai mult, Protecția Consumatorului mi-a cerut ceea ce cer și eu de la ANAF – dovada sistării acelei popririi.

Care ANAF, așa cum spuneam, mă asigură că au trimis problema mea către ANAF Sector…X, de unde urmează să primesc răspuns….

Presimt că pentru soluționarea online a acestei probleme, va trebui să merg la faimosul etaj 2, unde se depun și formularele online amintite de ministrul Teodorovici la un moment dat.

În fine, va veni clipa în care voi ajunge în postura de-a recupera ce a plătit aiurea Banca **** în numele meu.

La ratele acelea mă refer, nu la comision luat lunar. Ar fi culmea să vreau și comisionul. E dreptul lor, munca lor, efortul sistemului lor informatic.

Este adevărat că trăim în România ș.a.m.d., însă parcă este chinuitor în mod exagerat.

Av. dr. Andrei Săvescu
Managing Partner SĂVESCU & ASOCIAȚII

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Au fost scrise până acum 3 de comentarii cu privire la articolul “Ghinionul ca izvor de drept în materie de poprire bancară”

  1. Razvan Nicolae MICUL spune:

    Toți apologeții statului forte cu tătuc în frunte ar trebui să citească articolul. Democrația liberală, capitalismul în forma nepervertită, nu permit și nu presupun asemenea aberații. Aici în discuție este încălcarea dreptului de proprietate, care este un drept fundamental, exact ca și dreptul la liberă circulație.

  2. Are timp debitorul acesta.
    O mare aflare în treabă.

    Mie mi se pare o poveste de reclamagiu profesionist care prezintă povestea trunchiat, arătând doar aspectele favorabile lui, punând într-o lumină proastă atât banca cât şi ANAF, pentru a arăta cât de persecutat este de către instituţiile de represiune a cetăţeanului simplu.

    Debitorul trebuia să arate băncii dovada stingerii debitului şi să-i pună în vedere că face plăţi nedatorate.
    Băncile au obligaţia de verificare a popririlor şi au un sistem propriu de comunicare cu ANAF.

    Se rezolva foarte uşor, dar debitorul a solicitat comunicarea în scris, pentru a lungi pelteaua şi a da senzaţia că este un mare luptător contra ANAF-ului şi băncilor.

    Multă discuţie pentru nimic.

    Sună a poveste inventată de **** care este don Chişotele care se luptă perpetuu cu băncile nemiloase.

  3. În plus, titularii de conturi bancare au obligaţia de a verifica extrasele de cont şi de a raporta prompt băncii fraudele, plăţile nedatorate sau orice tranzacţie nerecunoscută.

    Nu poţi să pretinzi că ţi s-au luat bani pe nedrept din cont după 6 luni.
    În unele cazuri banca poate refuza returnarea banilor invocând o apărare denumită Regula extrasului de cont şi neglijenţa titularului: un titular de cont căruia îi dispar bani din cont şi căruia nu-i pasă de acest lucru… poate rămâne păgubaş, şi pe bună dreptate.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate