BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Asigurări
CărţiProfesionişti
Millenium Insurance Broker
Print Friendly, PDF & Email

Parlamentul European. Norme noi ref. protecția victimelor accidentelor rutiere

11.02.2019 | JURIDICE.ro

Joi, 7 februarie 2019, Parlamentul European a anunțat că va vota asupra propunerii de îmbunătățire a directivei privind asigurarea auto. Noile reglementări vor garanta compensarea echitabilă a victimelor, vor descuraja utilizarea vehiculelor care nu sunt asigurate și vor garanta tratamentul egal pentru asigurații din diferite state membre, potrivit unui comunicat.

În prezent, în cazul în care asiguratorul vehiculului responsabil se află în insolvență, victimele accidentelor rutiere nu pot primi compensații sau întâmpină întârzieri în efectuarea plăților. În conformitate cu noile norme, în astfel de cazuri, responsabilitatea pentru despăgubiri ar fi transferată statelor membre. Totodată, eurodeputații propun acordarea de compensații în termen de maximum șase luni.

Cetățenii din UE vor beneficia de același nivel minim de protecție. Pentru vătămările corporale, victimele vor avea dreptul la o asigurare de cel puțin 6.070.000 de euro pentru fiecare accident în care au fost implicate, indiferent de numărul acestora sau de 1.220.000 de euro pentru fiecare victimă. Pentru daunele aduse bunurilor, sumele minime de acoperire vor fi de 1.220.000 de euro pentru fiecare cerere de despăgubire, indiferent de numărul victimelor. Statele membre vor avea dreptul să stabilească sume mai mari.

Noile norme vor impune companiilor de asigurări să permită transferul unui istoric al cererilor de despăgubire, permițând unui consumator care se deplasează într-o altă țară a UE să beneficieze în continuare de prestații în aceleași condiții ca și asigurații autohtoni. Acest lucru ar trebui să însemne că cetățenii UE au acces la primele mai avantajoase și la eventualele reduceri, indiferent de naționalitatea lor sau de statul membru de reședință anterior.

Conducerea vehiculelor care nu sunt asigurate reprezintă o problemă tot mai mare în UE. Acest lucru presupune costuri în valoare de milioane de euro și o creștere a primelor pentru consumatori. Pentru a combate această practică, propunerea Parlamentului va permite țărilor UE să efectueze controale sistematice la nivel transfrontalier prin intermediul unor echipamente discrete precum recunoașterea plăcuței de înmatriculare și să impună sancțiuni. Normele vor acoperi majoritatea tipurilor de vehicule. E-bicicletele, segway-urile și scuterele electrice vor fi excluse, deoarece acestea sunt mai mici și provoacă mai puține daune pentru oameni. În plus, aplicarea regulilor privind asigurarea auto pentru aceste vehicule ar putea descuraja utilizarea lor. De asemenea, domeniul sporturilor cu motor nu este inclus deoarece, în general, acesta este acoperit de alte forme de răspundere.

 


Aflaţi mai mult despre ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Newsletter
Publicitate
Corporate
Membership