BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
MARES DANILESCU MARES
2 comentarii | 
Print Friendly, PDF & Email

Și judecătorii pot candida pentru funcția de Procuror European

19.02.2019 | JURIDICE.ro
Abonare newsletter

Marți, 19 februarie 2019, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat favorabil proiectul de Ordonanţă de urgenţă privind unele măsuri pentru aplicarea de către România a Regulamentului (UE) 2017/1939 al Consiliului din 12 octombrie 2017 de punere în aplicare a unei forme de cooperare consolidată în ceea ce priveşte instituirea Parchetului European (EPPO), cu observaţiile însuşite în Comisia nr.1 din şedinţa de la data de 18 februarie 2019.

În ceea ce priveşte art. 1 alineatul 3 din proiectul de Ordonanţă, cu privire la persoanele care pot candida pentru funcţia de procuror european, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii şi-a însuşit următoarea observaţie: „Această funcţie ar putea fi ocupată şi de către un judecător, context în care trebuie prevăzute condiţiile de vechime şi grad şi cu referire la judecători.”

:: Ordinea de zi soluționată (pct. 5)

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Au fost scrise până acum 2 de comentarii cu privire la articolul “Și judecătorii pot candida pentru funcția de Procuror European”

  1. Este o funcţie politică.
    Orice jurist poate candida. Nici măcar nu trebuie să fie jurist.
    Dacă ordonanţa limitează candidatura, atunci este discriminatorie şi neconstituţională.

    Funcţia de Procuror european nu este o funcţie de tehnocraţi şi nu este prin „concurs” cum se obţin posturile în magistratura noastră românească.
    Este o funcţie politică.

    Ar fi bine ca România să trimită un bun politician, în niciun caz un „tehnocrat”.
    Să nu creadă că procurorul european ia declaraţii de la inculpaţi.

    Este chiar foarte rău să trimită un procuror sau un judecător, deoarece aceştia nu au nicio experienţă politică.

  2. Este o greşeală să impună „grad de vechime”, note la concurs sau specializare.
    Acestea sunt condiţii interne, specifice magistraturii naţionale.

    CSM este un organism care aici gândeşte greşit, prin prisma Legii magistraţilor.

    Procurorii europeni nu sunt magistraţi supuşi legii române.

    Nu înţeleg ce treabă avea CSM cu această numire, deoarece este una exclusiv politică.

    Din cauza necunoaşterii funcţiei de procuror european şi nici a caracterului european al jurisdicţiei, care este o funcţie eminamente politică şi aplicarea greşită de criterii din sistemul nostru de instanţe, se restrânge nepermis cercul candidaţilor.

    Un procuror sau un judecător român chiar este un candidat slab deoarece nu are experienţă parlamentară, nu a făcut parte din guvern, nu ştie să negocieze, nu are experienţa luptei politice.

    Nu va reuşi să apere interesele politice europene, în acelaşi timp apărând şi interesele României.

    El/ea va crede că este numit ca să prindă infractori. NICI VORBĂ.
    Au ei un aparat suficient pentru asta.

    Procurorul european este politician iar trimiterea unui începător va lipsi România de o voce importantă în structurile europene.

    Este vremea să ne trezim puţin şi să ne apărăm interesele mai agresiv.
    Este atât de ciudat să văd că se dă o ordonanţă, candidaturi etc. când de fapt executivul şi Min. de externe ar trebui să aleagă acesti funcţionar politic.

    Chiar nu înţeleg ce scop are această ordonanţă, când delegarea acestui procuror este o funcţie politică, care ține de Primul ministru. Ce rost are acest carusel, acest dans al canditaturilor şi limitările impuse?

    Procurorul european ia decizii de oportunitate, politice.
    Magistratul român crede că orice infracţiune este obligatoriu să fie urmărită penal.
    Aşa am am ajuns ţara nu numărul cel mai mare de urmăriţi penal din Europa.

    O să fie greu dacă pun un magistrat român.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week