Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Drept civil
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
STOICA & Asociatii

ÎCCJ. Critica probelor în recurs vs. respectarea criteriilor legale
27.02.2019 | JURIDICE.ro

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât că nu poate fi primit motivul de recurs vizând modul de stabilire a despăgubirilor stabilite de instanța de apel pentru expropriere (printr-o expertiză). Recurentul nu critică modul de stabilire a despăgubirilor prin raportare la textul legal (art. 26  alin. 1 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică „despăgubirea se compune din valoarea reală a imobilului şi din prejudiciul cauzat proprietarului sau altor persoane„, alin. (2): „la calcularea cuantumului despăgubirilor, experţii, precum şi instanţa vor ţine seama de preţul cu care se vând, în mod obişnuit, imobilele de aceiaşi fel în unităţile administrativ-teritoriale, la data întocmirii raportului de expertiză„), nu formulează critici privitoare la nerespectarea criteriilor legale, ci critică modul de apreciere al probelor care a determinat stabilirea unui cuantum superior al despăgubirilor pentru terenul expropriat. Însă, în recurs nu pot fi puse în discuție și reanalizate probele administrate. (Decizia nr. 448 din 15 februarie 2018, pronunțată de Secția I civilă a Înaltei Curți de Casație și Justiție)

Aflaţi mai mult despre , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free