Procedură civilă
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti

ÎCCJ. Critica probelor în recurs vs. respectarea criteriilor legale
27.02.2019 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Drept civil, Jurisprudență curentă ÎCCJ, Procedură civilă, Selected
JURIDICE - In Law We Trust

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât că nu poate fi primit motivul de recurs vizând modul de stabilire a despăgubirilor stabilite de instanța de apel pentru expropriere (printr-o expertiză). Recurentul nu critică modul de stabilire a despăgubirilor prin raportare la textul legal (art. 26  alin. 1 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică „despăgubirea se compune din valoarea reală a imobilului şi din prejudiciul cauzat proprietarului sau altor persoane„, alin. (2): „la calcularea cuantumului despăgubirilor, experţii, precum şi instanţa vor ţine seama de preţul cu care se vând, în mod obişnuit, imobilele de aceiaşi fel în unităţile administrativ-teritoriale, la data întocmirii raportului de expertiză„), nu formulează critici privitoare la nerespectarea criteriilor legale, ci critică modul de apreciere al probelor care a determinat stabilirea unui cuantum superior al despăgubirilor pentru terenul expropriat. Însă, în recurs nu pot fi puse în discuție și reanalizate probele administrate. (Decizia nr. 448 din 15 februarie 2018, pronunțată de Secția I civilă a Înaltei Curți de Casație și Justiție)

Cuvinte cheie: , , , , ,

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro