Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Întrebare preliminară cu privire la cesionarea unui software între două organe ale administrației publice și contractul de achiziții publice. UPDATE: Concluzii AG
30.01.2020 | Mihaela MAZILU-BABEL

Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

30 ianuarie 2020: Avocatul general propune (deocamdată nu avem întreaga versiune în limba română dintr-un motiv de neînțeles, pentru detalii, a se vedea aici):

1) L’article 12, paragraphe 4, de la directive 2014/24/UE du Parlement européen et du Conseil, du 26 février 2014, sur la passation des marchés publics et abrogeant la directive 2004/18/CE, doit être interprété en ce sens que la mise à disposition d’un logiciel convenue par écrit entre deux pouvoirs adjudicateurs et liée à un accord de coopération entre eux constitue un « marché » au sens de cette disposition.

Une telle relation contractuelle a un caractère onéreux, même si l’entité recevant le logiciel ne doit pas payer de prix ni compenser les coûts de celui‑ci, si chacune des parties (et donc aussi celle recevant le logiciel) s’engage à mettre à la disposition de l’autre les adaptations et les développements futurs dudit logiciel et que ceux‑ci sont indispensables à la fourniture d’un service public qui incombe aux deux pouvoirs adjudicateurs, de sorte qu’il est inévitable que ces adaptations et développements soient réalisés.

2) La coopération entre pouvoirs adjudicateurs conformément à l’article 12, paragraphe 4, sous a), de la directive 2014/24 ne doit pas nécessairement porter sur les services publics devant être fournis aux citoyens en tant que tels. Une coopération ayant pour objet les activités d’appui à ces services relève de l’article 12, paragraphe 4, de la directive 2014/24, entre autres lorsque l’activité auxiliaire est un instrument indispensable pour le service public, de sorte que ce dernier dépend d’elle pour être exécuté.

3) La coopération entre pouvoirs adjudicateurs qui place un opérateur privé dans une situation privilégiée par rapport à ses concurrents sur le marché ne peut être couverte par l’article 12, paragraphe 4, de la directive 2014/24
. (s.n. – M.M.-B.)

:: concluzii AG

***

14 martie 2019: Judecătorul neamț se întreabă cu privire la cesionarea unui software între două organe ale administrației publice și contractul de achiziții publice (C-796/18 Informatikgesellschaft für Software-Entwicklung).

Situația de fapt:
1. materii UE:
– Libertatea de stabilire
– Libera prestare a serviciilor
– Apropierea legislațiilor
2. avem cesionarea unui software, convenită în scris, de la un organ al administrației publice către alt organ al administrației publice, care este legată de un acord de cooperare
3. necesitatea de a afla dacă această activitate constituie un „contract de achiziții publice” sau – în orice caz, în principiu, – un contract care intră în domeniul de aplicare al directivei2014/24/UE, atunci când:
3.1. deși cesionarul acelui software nu trebuie nici să plătească un preț,
3.2. nici să ramburseze costurile pentru software,
3.3. acordul de cooperare legat de cesionarea acelui software prevede totuși ca fiecare partener de cooperare – și, astfel, și cesionarul acelui software – să pună la dispoziția celuilalt partener toate celelalte dezvoltări proprii ulterioare eventuale ale acelui software, a căror realizare nu este însă obligatorie
4. dacă da, necesitatea de a se mai afla și dacă obiectul cooperării dintre autoritățile contractante participante trebuie să constea:
4.1. în serviciile publice proprii care trebuie furnizate în comun cetățenilor
4.2. sau este suficient ca această cooperare să privească orice formă de activități destinate prestării serviciilor publice care trebuie furnizate în același mod, însă nu obligatoriu în comun
5. de asemenea, necesitatea de a se mai afla și dacă se aplică o așa-numită interdicție nescrisă a plasării într-o poziție privilegiată și, în caz afirmativ, care este conținutul acesteia
6. cauza este în primă instanță, cu pârât orașul Koln iar intervenient land Berlin.

Dispoziții incidente: articolul 2 alineatul (1) punctul 5 și articolul 12 alineatul (4) din Directiva 2014/24/UE

dr. Mihaela Mazilu-Babel


Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.