Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Anunț de post vacant: Secretar general – Secretariatul Autorităţii Europene pentru Protecţia Datelor
21.03.2019 | Elena ALBU


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019
Elena Albu

Elena Albu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria CA 102/1 din 18 martie 2019 a fost publicat Anunț de post vacant nr. 6/2019.

Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor (AEPD) își anunță decizia cu privire la ocuparea unui post în gradul AD 15 din schema sa de personal, şi anume secretar general – Secretariatul Autorităţii Europene pentru Protecţia Datelor.

AEPD este o autoritate de supraveghere independentă care are sarcina de a se asigura că instituțiile și organismele Uniunii Europene respectă dreptul la viață privată atunci când prelucrează date cu caracter personal sau elaborează noi politici; de asemenea, autoritatea asigură secretariatul Comitetului european pentru protecția datelor.

FIȘA POSTULUI:

Acționând sub supravegherea persoanei care îndeplinește funcția de Autoritate Europeană pentru Protecția Datelor, secretarul general va avea rolul de:
— șef al secretariatului, asistat de director în chestiuni bugetare și administrative, precum și în alte sarcini și responsabilități;
— responsabil de interacțiunea cu persoana care îndeplinește funcția de Autoritate Europeană pentru Protecția Datelor și cu directorul, în chestiuni referitoare la conducerea de nivel superior a instituției;
— locțiitor al persoanei care îndeplinește funcția de Autoritate Europeană pentru Protecția Datelor, în caz de absență sau în cazul în care aceasta nu își poate îndeplini atribuțiile.

Secretarul general are următoarele responsabilități:
— elaborarea și punerea în aplicare a politicilor AEPD, împreună cu directorul, în contextul aplicării Regulamentului (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 și a Deciziei nr. 1247/2002/CE, precum și a altor acte ale UE în temeiul cărora AEPD are sau va avea competență, în special Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) și Directiva (UE) 2016/680 a Parlamentului European și a Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autoritățile competente în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a infracțiunilor sau al executării pedepselor și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Deciziei-cadru 2008/977/JAI a Consiliului;
— întocmirea și punerea în aplicare a deciziilor referitoare la supravegherea EUROPOL, a EPPO (Parchetul European) și a EUROJUST, precum și a întregului ansamblu de baze de date informatice la scară largă, și monitorizarea noilor tehnologii informatice;
— realizarea practică a cooperării cu autoritățile naționale de supraveghere în cadrul Comitetului european pentru protecția datelor, al organismelor de supraveghere coordonate și al altor rețele și foruri internaționale;
— contribuirea la crearea unor relații solide și caracterizate de coeziune cu părțile interesate și cu partenerii AEPD, în special în contextul Regulamentului (UE) 2018/1725, și facilitarea unei abordări integrate a tuturor comunicărilor interne și externe.

Candidatul ideal va fi o persoană dedicată valorilor noastre fundamentale: integritate, imparțialitate, transparență și pragmatism.

CRITERII DE SELECȚIE:

Candidații trebuie să aibă:
— experiență profesională semnificativă, cu reușite dovedite, într-o funcție de conducere la nivel înalt într-o instituție sau un organism al UE sau în cadrul unei autorități naționale de protecție a datelor din UE/SEE;
— experiență dovedită în materie de conducere, inclusiv responsabilitate directă pentru personal și bugete, precum și competențe dovedite în materie de conducere și organizare, în special capacitatea de a conduce, de a motiva și de a dezvolta echipe până la atingerea potențialului maxim al acestora;
— înțelegere excelentă a rolului AEPD și al secretariatului CEPD în contextul UE; va fi considerată un avantaj cunoașterea excelentă a legislației și a practicii în materie de protecție a datelor, precum și a strategiei AEPD;
— excelente abilități interpersonale, de conducere, de luare a deciziilor, de comunicare și de negociere, precum și capacitatea de a construi relații profesionale bazate pe încredere cu părțile interesate;
— capacitatea de a lucra sub presiune;
— inteligență emoțională foarte dezvoltată;
— gândire strategică, deschidere către creativitate, simțul inovării, orientare către soluționarea problemelor și capacități de mediere.

CRITERII DE ELIGIBILITATE:

Candidații vor fi luați în considerare pentru etapa de selecție doar dacă îndeplinesc următoarele criterii formale până la data-limită de depunere a candidaturilor:
— Cetățenie: candidații trebuie să fie cetățeni ai unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene.
— Titlu sau diplomă universitară: candidații trebuie să aibă:
— un nivel de studii corespunzător unui ciclu complet de studii universitare absolvite cu diplomă, atunci când durata normală a studiilor respective este de 4 ani sau mai mult; sau
— un nivel de studii corespunzător unui ciclu complet de studii universitare absolvite cu diplomă și experiență profesională relevantă de cel puțin un an, atunci când durata normală a studiilor respective este de cel puțin 3 ani (această experiență profesională de un an nu poate fi inclusă în experiența profesională postuniversitară cerută mai jos).
— Experiență profesională: candidații trebuie să aibă cel puțin 15 ani de experiență profesională postuniversitară la un nivel la care se poate avea acces pe baza calificărilor menționate mai sus. Cel puțin 5 ani din această experiență profesională trebuie să fie într-un domeniu relevant pentru activitățile AEPD.
— Experiență într-o funcție de conducere: cel puțin 5 ani de experiență profesională postuniversitară trebuie să fi fost dobândită într-o funcție de conducere la nivel înalt în cadrul unei autorități naționale de protecție a datelor din UE/SEE.
— Limbi străine: candidații trebuie să cunoască temeinic una dintre limbile oficiale ale Uniunii Europene și la nivel satisfăcător o altă limbă oficială a Uniunii Europene.

PROCEDURA DE DEPUNERE A CANDIDATURII:

Candidații interesați de această funcție trebuie să își trimită candidatura la adresa recruitment@edps.europa.eu

Dosarele de candidatură trebuie să cuprindă:
— un CV detaliat și informații suficiente pentru a se stabili dacă sunt îndeplinite cerințele privind calificările și condițiile de admisibilitate;
— o scrisoare de intenție.

În conformitate cu strategia privind egalitatea de șanse și cu articolul 1d din Statutul funcționarilor Uniunii Europene, AEPD acceptă diversitatea și promovează egalitatea de șanse. AEPD acceptă candidaturi fără discriminare pe criterii de sex, rasă, culoare, etnie sau origine socială, trăsături genetice, limbă, religie sau convingeri, opinii politice sau de altă natură, apartenența la o minoritate națională, avere, handicap, vârstă, identitate sexuală sau orientare sexuală.

În cazul în care aveți nevoie de măsuri speciale (ca urmare a unui handicap sau a unei dizabilități specifice) pentru a lua parte la această procedură de selecție, vă rugăm să indicați acest lucru în candidatura dumneavoastră.

PROCEDURA DE SELECȚIE:

Candidaturile considerate admisibile vor fi analizate de o comisie externă, alcătuită din reprezentanți ai diferitelor instituții ale UE. Această comisie se va ocupa de interviuri și va prezenta Autorității Europene pentru Protecția Datelor o listă cuprinzând cei trei candidați considerați a fi cei mai potriviți, pentru ca autoritatea să ia decizia finală.

Termen de depunere a candidaturilor: 17 aprilie 2019, ora 12.00 (amiază) CET.

Consilier juridic Elena Albu

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate