Secţiuni » Arii de practică » Protective » Dreptul Uniunii Europene
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Anunţul de recrutare privind postul de Director general în cadrul Direcției Generale Politici Externe ale UE
20.03.2019 | Elena ALBU

Secţiuni: Comunicare profesională, Dreptul Uniunii Europene, Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
JURIDICE - In Law We Trust
Elena Albu

Elena Albu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C 100/1 din 15 martie 2019 a fost publicat Anunţul de recrutare PE/220/S privind postul de Director general în cadrul Direcției Generale Politici Externe ale Uniunii.

Președintele Parlamentului European a hotărât să deschidă procedura de ocupare a unui post de director general (AD, gradul 15) în cadrul Direcției Generale Politici Externe ale Uniunii, în temeiul articolului 29 alineatul (2) din Statutul funcționarilor Uniunii Europene (denumit în continuare „statutul”).

Această procedură de selecție, care este menită să lărgească posibilitățile de alegere ale autorității împuternicite să facă numiri, se va desfășura în paralel cu procedura internă și cea interinstituțională de ocupare a posturilor.

Candidaților li se atrage atenția asupra faptului că acest post intră sub incidența regulamentului referitor la politica de mobilitate, adoptat de către Biroul Parlamentului European la 15 ianuarie 2018.

Acest post necesită disponibilitate și numeroase contacte interne și externe, în special cu deputații în Parlamentul European. Directorul general va trebui să efectueze deplasări frecvente în diferitele locuri de desfășurare a activității Parlamentului European și în afara lor.

Locul de desfășurare a activității

Bruxelles. Acest post poate fi transferat într-unul dintre celelalte locuri de desfășurare a activității Parlamentului European.

Descrierea atribuțiilor

Funcționar de înalt nivel, directorului general îi vor reveni, în cadrul orientărilor și deciziilor stabilite de autoritatea parlamentară și de Secretarul general, următoarele sarcini:
— asigurarea bunei funcționări a unei mari entități a Secretariatului General, care include mai multe direcții ce acoperă domeniile de competență ale direcției generale,
— propunerea de dezvoltări, stabilirea de obiective și mijloace, gestionarea echipelor, alegerea modurilor de organizare, angajarea de resurse,
— gestionarea și/sau supravegherea unor proiecte cu caracter orizontal,
— consilierea secretarului general și a deputaților în Parlamentul European în domeniul său de competență; cooperarea cu Jurisconsultul și cu ceilalți directori generali,
— reprezentarea instituției, dacă este cazul,
— exercitarea funcției de ordonator delegat,
—asigurarea, dacă este cazul, a interimatului secretarului general.

Condiții de admitere

Această procedură de selecție este deschisă candidaților care, la data limită stabilită pentru depunerea candidaturilor, îndeplinesc următoarele condiții:

(a) Cerințe generale

În conformitate cu articolul 28 din statut, candidații trebuie, în special:
— să fie resortisanți ai unui stat membru al Uniunii Europene;
— să se bucure de toate drepturile lor cetățenești;
— să-și fi îndeplinit toate obligațiile care le revin în temeiul legislației privind serviciul militar;
— să prezinte garanțiile morale necesare exercitării atribuțiilor care le revin.

(b) Condiții specifice

i) Titluri, diplome și experiență profesională necesare

— Studii de nivel corespunzător unui ciclu complet de studii universitare atestat printr-o diplomă, în cazul în care durata normală a acestor studii este de patru ani sau mai mult sau studii de nivel corespunzător unui ciclu complet de studii universitare atestat printr-o diplomă și o experiență profesională relevantă de cel puțin un an, în cazul în care durata normală a acestor studii este de cel puțin trei ani;

— Experiență profesională de cel puțin cincisprezece ani, dobândită după obținerea calificărilor menționate la primul paragraf, din care cel puțin nouă ani în funcții de conducere.

ii) Cunoștințe necesare
— excelentă cultură generală în domeniul afacerilor europene,
— excelentă înțelegere a chestiunilor politice interne, naționale și internaționale,
— excelentă cunoaștere a metodelor de conducere a unei organizații mari din sectorul public sau privat, care include dimensiuni politice și de gestiune,
— excelentă înțelegere a diverselor culturi reprezentate în cadrul instituțiilor europene,
— excelentă cunoaștere a structurii Secretariatului General al Parlamentului European, a organizării acestuia, a mediului său, precum și a celor care intervin în cadrul acestuia;
— excelentă cunoaștere a Regulamentului financiar, a normelor interne și a altor texte subordonate ale Parlamentului European;
— excelentă cunoaștere a regulilor și dispozitivelor de gestionare statutară și a integrării lor;
— excelente cunoștințe administrative (aspecte legate de resurse umane, gestiune, buget, finanțe, informatică, aspecte juridice etc.);
— excelentă cunoaștere a tehnicilor de management.

iii) Cunoștințe lingvistice

Sunt obligatorii cunoașterea aprofundată a unei limbi oficiale a Uniunii Europene și cunoașterea la un nivel foarte bun cel puțin a unei alte limbi oficiale a Uniunii Europene. Comitetul consultativ va ține seama de cunoașterea altor limbi oficiale ale Uniunii Europene.

iv) Aptitudini necesare
— simțul strategiei;
— capacitate de conducere;
— capacitate de anticipare;
— capacitate de reacție;
— rigurozitate;
— capacitate de comunicare.

Procedura de selecție

Pentru a facilita alegerea de către autoritatea împuternicită să facă numiri, comitetul consultativ pentru numirea înalților funcționari va stabili lista candidaților și va recomanda Biroului Parlamentului European numele persoanelor care vor fi invitate la un interviu. Biroul va finaliza lista acestor persoane, iar comitetul va efectua interviurile și va prezenta raportul său final Biroului în vederea luării unei decizii. În această etapă, Biroul va putea începe audierea candidaților.

Depunerea candidaturilor

Termenul pentru candidaturi este data de 29 martie 2019, la ora 12.00 (prânz), ora Bruxelles-ului.

Candidații sunt rugați să transmită exclusiv prin e-mail, în format PDF, o scrisoare de intenție (adresată domnului secretar general al Parlamentului European, anunț de recrutare nr. PE/220/S) și un curriculum vitae în format Europass, indicând referința anunțului (PE/220/S) în câmpul „Subiect” al mesajului, la următoarea adresă: EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu data și ora la care a fost trimis mesajul constituind dovada respectării termenului.

Candidații trebuie să se asigure că documentele scanate sunt lizibile.

Candidaților invitați la interviu li se atrage atenția asupra faptului că, la data interviului, trebuie să prezinte documentele justificative referitoare la studii și experiența profesională, precum și la activitățile desfășurate în acel moment, exclusiv sub formă de copii sau de fotocopii. Niciunul dintre aceste documente justificative nu se înapoiază candidaților.

Datele cu caracter personal pe care candidații le comunică în cadrul acestei proceduri de selecție sunt tratate conform Regulamentului (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 și a Deciziei nr. 1247/2002/CE.

Consilier juridic Elena Albu

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti