Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 
Print Friendly, PDF & Email

Tribunalul București a formulat o trimitere preliminară la CJUE – C-242/19 – CHEP Equipment Pooling NV
17.04.2019 | Daniel-Mihail ȘANDRU

Daniel Mihail Șandru

Daniel-Mihail Șandru

Tribunalul București a formulat o trimitere preliminară la CJUE – C-242/19 – CHEP Equipment Pooling NV, cu următorul conținut:

1) Transportul unor paleţi dintr-un stat membru în alt stat membru, cu scopul de a fi ulterior închiriaţi în acest din urmă stat membru către o persoană impozabilă stabilită şi înregistrată în scopuri de TVA în România, reprezintă un non-transfer în sensul art. 17 alin. (2) din Directiva a 6-a?

2) Indiferent de răspunsul la prima întrebare, este considerată o persoană impozabilă în sensul art. 2 pct. 1 al Directivei 2008/9/CE, persoana impozabilă în sensul art. 9 alin. (1) din Directiva 2006/112/CE care este stabilită pe teritoriul altui stat membru decât statul membru de rambursare, chiar dacă aceasta este înregistrată în scopuri de TVA sau ar avea obligaţia înregistrării în scopuri de TVA în statul membru de rambursare?

3) Având în vedere prevederile Directivei 2008/9/CE, condiţia de a nu fi înregistrat în scopuri de TVA în statul membru de rambursare reprezintă o condiţie suplimentară faţă de cele reglementate la art. 3 din Directiva 2008/9/CE pentru ca o persoană impozabilă stabilită în alt stat membru şi nestabilită în statul membru de rambursare, să poată beneficia de dreptul la rambursare în situaţii precum cea din speţa de faţă?

4) Art. 3 din Directiva 2008/9/CE ar trebui interpretat în sensul că se opune unei practici a administraţiei naţionale de a refuza rambursarea TVA pentru neîndeplinirea unei condiţii prevăzute în mod exclusiv în legislaţia naţională?

Lista tuturor trimiterilor preliminare formulate de către instanţele din România se află pe platforma IADUER.ro, proiect susţinut de JURIDICE.ro.

:: sursa: IADUER – un proiect CSDEARDAE şi FJR

Prof. univ. dr. Daniel-Mihail Șandru


Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!






JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.