Secţiuni » Arii de practică » Business » Cyberlaw
Cyberlaw
CărţiProfesionişti

UE adoptă noi norme vizând contractele de vânzare de bunuri și furnizare de conținut digital
16.04.2019 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Content, Cyberlaw, Dreptul Uniunii Europene
JURIDICE - In Law We Trust

Luni, 15 aprilie 2019, Ministerul Justiției a anunțat că UE introduce norme noi pentru ca achiziționarea de către consumatori și vânzarea de către societăți atât a bunurilor, cât și a conținutului digital, în context transfrontalier, să se facă mai ușor și mai sigur, potrivit unui comunicat.

Consiliul a adoptat un pachet care cuprinde o Directivă privind contractele de furnizare de conținut și servicii digitale (Directiva privind conținutul digital) și o Directivă privind contractele de vânzare de bunuri (Directiva privind vânzarea de bunuri). Această adoptare formală marchează sfârșitul procedurii legislative.

Obiectivul este de a oferi consumatorilor europeni un nivel ridicat de protecție și de securitate juridică, în special atunci când fac cumpărături în context transfrontalier, precum și de a le facilita întreprinderilor, în special IMM-urilor, activitățile de vânzare în întreaga UE.

Niculae Bădălău, ministrul economiei din România: Uniunea Europeană consolidează drepturile consumatorilor europeni și creează noi oportunități de afaceri pentru societățile din UE. Societățile vor putea reduce birocrația atunci când doresc să se extindă și să înceapă să vândă în întreaga Uniune. Acest lucru va ajuta în special IMM-urile să își extindă operațiunile în alte țări ale UE.”

Prof. univ. dr. Tudorel Toader, ministrul justiției din România: „Consumatorii vor beneficia de un nivel de protecție sporit datorită UE. Aceștia vor avea dreptul la măsuri corective atunci când achiziționează bunuri online, de la îmbrăcăminte la bunuri complexe, precum ceasurile inteligente, sau atunci când achiziționează servicii cloud, programe antivirus sau cărți electronice.”

Directiva privind conținutul digital introduce un nivel ridicat de protecție pentru consumatorii care plătesc pentru un serviciu, dar și pentru cei care furnizează date în schimbul unor astfel de servicii. Noile norme prevăd în special că, dacă remedierea defectelor nu este posibilă într-un termen rezonabil, consumatorii au dreptul la o reducere a prețului sau la o rambursare integrală. În plus, perioada de garanție nu poate fi mai scurtă de doi ani.

Directiva privind vânzarea de bunuri se va aplica tuturor bunurilor, inclusiv produselor cu un element digital (de exemplu, frigiderele inteligente). Noile norme introduc o perioadă de garanție minimă de doi ani de la data la care consumatorul primește bunul în cauză și o perioadă de un an pentru sarcina probei răsturnată în favoarea consumatorului. Țările pot stabili termene mai extinse decât acestea pentru a-și menține nivelul actual de protecție a consumatorilor.

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti