Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Rezumatul Avizului Autorității Europene pentru Protecția Datelor referitor la două propuneri legislative privind combaterea fraudei în domeniul TVA
17.04.2019 | Vlad BERCU


 Vlad Bercu

Vlad Bercu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C 140/4 din data de 12 aprilie 2019, a fost publicat Rezumatul Avizului Autorității Europene pentru Protecția Datelor referitor la două propuneri legislative privind combaterea fraudei în domeniul TVA.

Prin prezentul aviz, AEPD propune recomandări menite să reducă impactul a două propuneri ale Comisiei privind combaterea fraudei în domeniul TVA, în contextul „comerțului electronic”, care vizează dreptul fundamental la viață privată și la protecția datelor cu caracter personal, asigurând astfel conformitatea cu cadrul juridic aplicabil pentru protecția datelor.

În perioada 10 septembrie 2018 – 14 ianuarie 2019, AEPD a fost consultată de către Comisia Europeană cu privire la mai multe proiecte  de propuneri în domeniul serviciului de plata.

AEPD constată faptul că propunerile, însoțite de o evaluare a impactului, vizează abordarea problemei fraudei în domeniul TVA legată de comerțul electronic prin consolidarea cooperării dintre autoritățile fiscale și prestatorii de servicii de plată („PSP”).

AEPD formulează următoarele recomandări:
— considerentul 11 din propunerea de directivă a Consiliului și considerentul 17 din propunerea de regulament al Consiliului privind dreptul aplicabil în domeniul protecției datelor trebuie modificate astfel cum se specifică în secțiunea 2.1 din prezentul aviz[1];
— să se includă specificarea scopului, astfel cum se prevede la considerentul 11 din propunerea de directivă a Consiliului și la considerentul 17 din propunerea de regulament al Consiliului, în dispozitivul actului juridic al propunerii de directivă a Consiliului și al propunerii de regulament al Consiliului;
— având în vedere baza de date centrală „CESOP”, Comisia trebuie să asigure respectarea dispozițiilor în materie de securitate a prelucrării datelor în temeiul Regulamentului (UE) 2018/1725, în special în conformitate cu documentul „Guidelines on the protection of personal data in IT governance and management of EU institutions” (Orientări privind protecția datelor cu caracter personal în domeniul guvernanței și al gestionării sistemelor informatice în cadrul instituțiilor UE) elaborat de AEPD;
— în ceea ce privește posibilele restricții asupra drepturilor persoanelor vizate:
(i) modificarea textului Regulamentului (UE) nr. 904/2010, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) 2018/1541 al Consiliului, în conformitate cu articolul 23 din RGPD, fie pentru a crea posibilitatea de a impune restricții statelor membre (prin înlocuirea cuvântului „restricționează” cu „poate restricționa”), fie, în măsura în care sunt necesare restricții, să fie prevăzute direct în Regulamentul (UE) nr. 904/2010;
(ii) introducerea, în conformitate cu articolul 24e din Regulamentul Consiliului, printre elementele care urmează să fie definite ulterior de către Comisie într-un viitor act de punere în aplicare, a posibilelor restricții asupra drepturilor persoanelor vizate, în conformitate cu articolul 25 din Regulamentul (UE) 2018/1725 și a orientărilor adoptate de AEPD cu privire la acest aspect [„Guidance on Article 25 of the new Regulation and internal rules” (Orientări privind articolul 25 din noul regulament și normele interne)];
— în conformitate cu articolul 42 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/1725, Comisia consultă AEPD în legătură cu actul de punere în aplicare de stabilire a formatului electronic standard pentru transmiterea informațiilor de la PSP la autoritatea fiscală competentă a statului membru în care își are sediul PSP, înainte de adoptarea actului de către Comisie.


[1] Avizul integral este disponibil doar în engleză și poate fi consultat conform link-ului: https://edps.europa.eu/sites/edp/files/publication/19-03-15_edps_opinion_on_two_legislative_proposals_relating_to_combating_vat_fraud_en.pdf


Vlad Bercu
Research assistant SĂVESCU & ASOCIAȚI

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate