ArticoleESSENTIALSRNSJStudiiOpiniiInterviuriInterviuri VIDEOPovestim cărţi
 
 
Opinii
Print Friendly, PDF & Email

Program electoral
01.05.2019 | Maria STROE

 
Competition Law
Maria Stroe

Maria Stroe

Poziția 37 pe listă pentru funcția de consilier
Poziția 46 pe listă pentru a fi delegat al Baroului la Congresul Avocaților 2019.

Sunt avocat în cadrul Baroului București din anul 2001. Candidez pentru funcția de consilier al Baroului București și Delegat al Baroului la Congresul Avocaților 2019. Suntem elită din cadrul societății românești – și trebuie să demonstrăm acest lucru!

Mi-am propus să demonstrez tuturor că se poate și altfel. O perspectivă în care interesele celor ”reprezentativi” nu mai sunt o piedică pentru ca lucrurile să meargă bine. O perspectivă în care interesele mele converg cu ale voastre, ale celor pe care îi rog să vină la vot, pentru a arăta împreună că SE POATE ȘI MAI BINE.

Dragi colegi,

Dați-mi votul Dumneavoastră pentru a duce la îndeplinire idealurile ce doresc a le transpune în viața a avocaților Baroului București.

Demersurile mele vizează :

Direcțiile de evoluție ale profesiei identificate ca fiind prioritare și care vor fi abordate în strategia pe termen lung a Baroului:

1. Redobândirea imaginii și a demnității profesiei prin:

Relația dintre judecători si avocați în sala de judecată, dar și în afara acesteia a reprezentat din totdeauna un subiect sensibil. Avocații au reclamat de multe ori că sunt tratați cu lipsă de respect de judecători în sala de judecată, în timp ce, aceștia din urma, au luat în derâdere pledoariile de la bară ale avocaților.

Situația ar putea găsi rezolvare, prin realizarea unui cod deontologic pentru judecători si avocați. Necesitatea unui astfel de cod a fost motivată și de fosta vicepreședintă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, doamna judecator Rodica Aida Popa, prin evenimentele petrecute în ultimii 25 de ani în Justitie, dar și de reforma legislativă, care a generat schimbarea mentalitații celor două profesii.

Din acest motiv, chiar doamna judecator Rodica Aida Popa aprecia ca se impune o „nouă arhitectură instituțională și mai ales a mentalităților”, sens în care trebuie găsite modalități comune de lucru între judecători și avocați.

– Conturarea unui cadru organizatoric eficient pentru îmbunătățirea activității Baroului;
– preluarea propunerilor venite din partea membrilor și supunerea spre aprobare în cadrul ședințelor de consiliu, monitorizarea deficiențelor apărute în relația cu instituțiile publice și instanțele judecătorești;
– identificarea oportunităților de lărgire a sferei de atribuții și competențe acordate avocaților pentru îmbunătațirea activității lor în sprijinul clienților și formularea unor propuneri de modificare legislativă la nivelul organelor centrale ale profesiei;
– participarea la realizarea unor proiecte legislative pentru a sprijini avocații la a accede în alte profesii juridice (magistrați, notari), cu mai puține restricții decât în prezent;
– sprijinirea eficientă, inclusiv materială, a familiilor avocaților aflați în situații speciale: deces, boală, maternitate;
– facilitarea participării avocaților din Baroul București la programul de pregătire profesională continuă urmând ca seminariile și cursurile să fie organizate și pe lângă sediul instanțelor.

2. Trecerea la utilizarea contractelor de asistență juridică în forma electronică pentru avocații ce doresc să utilizeze acest sistem;

3. Implementarea de software specializat pentru uzul profesiei, dedicat serviciilor de facturare, arhivare, baze de date etc, pentru avocații care doresc acest lucru, în vederea eficientizării activităților de evidență;

4. Inițierea demersurilor pentru modificarea cadrului normativ la organizarea si funcționarea sistemului de asistență juridică obligatorie prin:
– demersuri pentru efectuarea plății lunare a sumelor de bani încasate la oficii;
– fixarea unor criterii transparente și echilibrate de repartizare a cererilor de asistență judiciară obligatore;
– echilibrarea onorariilor încasate de avocații ce optează pentru acest serviciu, minimizând disproporțiile dintre onorariile acordate pentru activități similare;

5. Identificarea unor modalități de limitare a contribuției la asigurările sociale pentru avocați în situația nerealizării de venituri;

6. Demersuril în vederea obţinerii sprijinului Ministerului Justitiei, Consiliului Superior al Magistraturii și al Ministerului Public pentru îmbunătățirea accesului la portalul instanțelor de judecată și extinderea categoriilor de informații la care avocații au acces (încheieri, adrese ala instituțiilor, rapoarte de expertiză, hotărâri, etc.)

7. Promovarea și intermedierea dialogului și colaborării între avocații din Barourile din țară, în vederea îndeplinirii obligațiilor profesionale cu celeritate;

8. Efectuarea de demersuri la conducerea instanțelor pentru obținerea unor spații destinate activității avocaților;

9. Inițierea de demersuri pentru obținerea și delimitarea unor spații de parcare destinate avocaților;

10. Începerea luptei susținute, calificate, prin toate mijloacele legale pentru înlăturarea practicării avocaturii ilegale.

Împreună vom reuși să pledăm pentru ca profesia de avocat să-și recapete demnitatea și onestitatea de care s-a bucurat cândva în societate, în fața tuturor autorităților, instituțiilor și mai cu seamă a instanțelor de judecată.

Să ne recâstigăm respectul pe care-l merităm!

Suntem o elită în cadrul sucietății românești, trebuie să demonstrăm acet lucru!

***

Candidez la funcția consilier al Consiliului de Administrație – Casa de Asigurari a Avocaților – Filialei București – poziția 11 pe listă.

1. Scurtă prezentare

2007- prezent – avocat definitiv, pledant în cadrul Baroului București, Uniunea Avocaților din Romania;

Sunt membru a Baroului București din anul 2001 (Decizia 6295/2001).

Master în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice si Administrative București – Studii Administrative Europene;

Aptitudini și competențe: spirit de echipă, bun organizator, capacitate decizională, de control și de delegare, bun negociator și mediator, capacitate în gestionarea situațiilor de criză, a resurselor umane si a resurselor locale.

2. Proiecte
– Finalizarea infrastructurii informatice pentru o bună funcționare a sistemului;
– Finalizarea programului care a fost pus la dispoziția colegilor avocați, pe site-ul oficial al Filialei București, unde să se poată vedea în timp real informațiile cu referire la plata contribuțiilor lor lunare, situația penalităților, situația punctelor de pensie, simulator de pensie;
– Transparență în ceea ce privește situația financiară a fiecărui coleg avocat;
– Extinderea sistemului de declarare a veniturilor și plată a contribuțiilor prin internet;
– Propuneri către Casa de Asigurări a Avocaților și implicit către UNBR cu privire la luarea unei măsuri care să privească amnistia fiscală (totală sau parțială) a datoriilor acumulate la penalități, față de colegii avocați care au plătit la zi, dar cu întârziere, contribuțiile la sistemul de asigurări al avocaților;
– Cooperarea cu celelalte filiale ale sistemului de asigurări sociale al avocaților din România;
– Cooperarea cu sisteme de asigurări sociale ale colegilor avocați din Uniunea Europeană;
– Cooperarea cu alte sisteme de asigurări sociale din România;
– Propunerea de a solicita colegilor avocați – membrii ai Filialei București, proiecte de îmbunătățire a cadrului legal a sistemului nostru de asigurări sociale;
– Etc.

3. Mesaj final

Vă mulțumesc pentru timpul dedicat în lecturarea acestui scurt material.

Față de proiectele propuse, cele prezentate sunt doar o parte din ceea ce aș dori să fac.

Cu ajutorul propunerilor colegilor avocați, deci, împreună, sunt sigură că vom reuși să dăm o altă imagine Filialei București – Casa de Asigurări a Avocaților.

Avocat Maria Minea (Stroe)


Aflaţi mai mult despre , , , , , ,
Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill













Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.