BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Decizia Biroului Paramentului European privind normele de punere în aplicare privind restricționarea anumitor drepturi ale persoanelor vizate în ceea ce privește transferul de date cu caracter personal de către Parlamentul European autorităților naționale în contextul anchetelor penale sau financiare

16.05.2019 | Vlad BERCU
Newsletter
Instagram
Facebook
 Vlad Bercu

Vlad Bercu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C 163 din data de 13 mai 2019, a fost publicată Decizia Biroului Paramentului European din 3 aprilie 2019 privind normele de punere în aplicare privind restricționarea anumitor drepturi ale persoanelor vizate în ceea ce privește transferul de date cu caracter personal de către Parlamentul European autorităților naționale în contextul anchetelor penale sau financiare.

Prezenta decizie stabilește condițiile în care Parlamentul European poate restricționa aplicarea articolelor 4, 14-21, 35 și 36 din Regulamentul (UE) 2018/1725, în conformitate cu articolul 25 alineatul (1) literele (b), (e) și (f) din Regulamentul respectiv, atunci când furnizează autorităților naționale informații și documente solicitate de acestea în cadrul anchetelor lor penale sau financiare.

Sub rezerva articolelor 4-10 din prezenta decizie, operatorul poate restricționa aplicarea articolelor 14-21, 35 și 36 din Regulamentul (UE) 2018/1725, precum și a articolului 4 în măsura în care dispozițiile sale corespund drepturilor și obligațiilor prevăzute la articolele 14-21 din regulamentul respectiv, în cazul în care exercitarea acestor drepturi ar periclita scopul și confidențialitatea anchetelor penale și financiare naționale.

Art. 4 reglementează faptul că Parlamentul European publică pe site-ul săuo notă privind protecția datelor prin care le informează pe toate persoanele vizate cu privire la posibilitatea transferării datele lor cu caracter personal în contextul cooperării Parlamentului European cu autoritățile naționale în privința anchetelor penale sau financiare în curs, precum și cu privire la posibila restricționare a drepturilor lor în acest context. Informațiile indică drepturile care pot fi restricționate, motivele unor astfel de restricții, durata potențială a acestora și căile de atac posibile.

Dreptul persoanelor vizate de a fi informate poate fi amânată, omisă sau refuzată, în conformitate cu articolul 25 alineatul (8) din Regulamentul (UE) 2018/1725 în cazul în care ar anula efectul restricției.

În cazul în care operatorul restricționează, integral sau parțial, dreptul de acces al persoanelor vizate la datele cu caracter personal, dreptul de rectificare, dreptul de ștergere sau dreptul de restricționare a prelucrării, astfel cum sunt menționate la articolele 17, 18, 19 și, respectiv, 20 din Regulamentul (UE) 2018/1725, precum și obligația de notificare în temeiul articolului 21 din regulamentul respectiv, acesta consemnează și înregistrează motivele care stau la baza restricționării în conformitate cu articolul 9 din prezenta decizie. Operatorul informează persoana vizată, în răspunsul său la cererea de acces, de rectificare, de ștergere și de restricționare a prelucrării, cu privire la restricția care a fost aplicată și principalele motive care stau la baza acesteia, precum și cu privire la posibilitatea de a depune o plângere la Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor sau de a introduce o cale de atac în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene.

În cazul în care operatorul restricționează dreptul unei persoane vizate de a fi informată privind o încălcare a securității datelor cu caracter personal în temeiul articolului 35 din Regulamentul (UE) 2018/1725, acesta consemnează și înregistrează motivele restricționării în conformitate cu articolul 9 din prezenta decizie.

Înainte de aplicarea oricărei restricții, operatorul evaluează necesitatea și proporționalitatea restricțiilor, luând în considerare elementele relevante prevăzute la articolul 25 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2018/1725. Evaluarea respectivă trebuie să includă, de asemenea, o evaluare a riscurilor privind drepturile și libertățile persoanelor vizate în cauză, în special riscul ca datele lor cu caracter personal să fie prelucrate și transferate fără cunoștința și consimțământul lor, precum și ca persoanele vizate să fie împiedicate să-și exercite drepturile în conformitate cu regulamentul respectiv. Evaluarea respectivă se documentează printr-o notă de evaluare internă și este efectuată de la caz la caz.

Restricțiile menționate la articolele 3, 5, 6, 7 și 8 continuă să se aplice atâta timp cât motivele care le justifică rămân aplicabile.

Pentru mai multe detalii a se vedea Decizia integral.

Intrarea în vigoare: 14 mai 2019.

Vlad Bercu
Research assistant SĂVESCU & ASOCIAȚII

Newsletter
Instagram
Facebook

Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate