BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Cyberlaw
CărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
Print Friendly, PDF & Email

Regulamentul privind consolidarea securității cărților de identitate și a documentelor de ședere

06.06.2019 | JURIDICE.ro
Abonare newsletter

Joi, 6 iunie 2019, Consiliul European a adoptat Regulamentul privind consolidarea securității cărților de identitate și a documentelor de ședere, potrivit unui comunicat CUE.

Scopul Regulamentului este de îmbunătăţire a securităţii cărţilor de identitate prin introducerea unor standarde minime, atât pentru informațiile conținute, cât și pentru elementele de securitate comune tuturor statelor membre care emit astfel de documente.

Astfel, cărţile de identitate vor trebui să includă o fotografie și două amprente digitale ale titularului, stocate în format digital, pe un cip fără contact. Cărțile de identitate vor indica codul de țară al statului membru emitent, în interiorul unui steag al UE.

Perioada de valabilitate a cărţilor de identitate: 5-10 ani (în cazul minorilor acestea pot avea o perioadă de valabilitate mai mică de 5 ani).

Cărțile de identitate existente care nu îndeplinesc cerințele nu vor mai fi valabile la 10 ani de la data aplicării noilor norme sau la expirarea lor

În ceea ce priveşte protecţia datelor, normele includ garanții solide, pentru a asigura faptul că informațiile colectate nu ajung la persoanele nepotrivite. Astfel, autoritățile naționale vor trebui să asigure securitatea cipului fără contact și a datelor stocate în acesta, astfel încât cipul să nu poată fi piratat sau accesat fără permisiune.

Regulamentul prevede un set minim de informații care urmează să fie incluse în documentele de ședere eliberate cetățenilor UE și armonizează formatul și alte specificații privind permisele de ședere eliberate membrilor familiilor cetățenilor UE care nu sunt cetățeni ai UE.

Intrarea în vigoare: la 2 ani de la adoptare.

:: Regulamentul

* A se vedea dezbaterile juridice Identificarea persoanei fizice este mai complicată decât s-ar crede şi Birocrație pentru persoanele fizice. Instrumente de simplificare

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week