Secţiuni » Selected
Selected
Publicare comunicate şi informări profesionaleAnunţuri evenimenteAnunţuri de recrutare
ArticoleJurisprudenţăComunicare profesională
UNBR Caut avocat
Evenimente juridice

Citeşte mai mult: SELECTED

Modificări în zona tranzacțiilor cu afiliații și a politicii de remunerare

7 iunie 2019 | JURIDICE.ro

Joi, 6 iunie 2019, ARIR impreuna cu reprezentanti ai BVB, ai mediului de afaceri si avocati de renume s-au reunit pentru o discutie pe tema proiectului de lege privind implementarea unor directive si regulamente europene publicat de Ministerul Finantelor. In cadrul dezbaterii au fost abordate principalele prevederi si elemente de noutate, precum si potentialul impact asupra companiilor listate. Cele mai importante subiecte atinse au fost modificarile aduse prin acest proiect de lege in zona tranzactiilor cu afiliatii si a politicii de remunerare.

In ceea ce priveste tranzactiile cu afilatii, directiva aduce doua modificari importante: obligativitatea aprobarii tranzactiilor semnificative cu afiliatii de catre CA si modalitatea de raportare a acestor tipuri de tranzactii. In opinia Dianei Ispas, Partner BONDOC ȘI ASOCIAȚII, modalitatea de implementare a directivei nu a fost una extremista. Spune acest lucru considerand faptul ca directiva prevede aproximativ 7 categorii de optiuni pe care statele membre le au la dispozitie pentru a implementa directiva iar unele dintre acestea ingreuneaza semnificativ modalitatea de aprobare a tranzactiilor cu parti afiliate, si la acest moment in proiectul de lege propus nu s-a ales sa se mearga pe aceste optiuni extreme.

Referitor strict la obligativitatea aprobarii tranzactiilor semnificative cu afiliatii de catre CA, proiectul de lege reia destul de fidel prevederile directive, elementele de noutate fiind legate de criterul de materialitate, si anume cum definim o tranzactie semnificativa. S-a ales sa se mearga pe un criteru de 5% din veniturile totale ale emitentului pentru stabilirea acestui tip de tranzactie. In opinia Dianei, se poate discuta in ce masura acest criteru este prea jos sau prea sus; exista mai multe criterii de materialitate la care ne putem raporta in Legea Emitentilor, de asemenea in alte state se merge pe un criteriu similar desi s-a incercat de exemplu in Marea Britanie ridicarea pragului la 25%. In cee ace priveste aceasta prevedere, este inca de clarificat si detaliat cum se aplica acest prag de 5% din veniturile totale ale emitentului. S-a discutat daca veniturile totale vor fi conform situatiilor financiare individuale sau consolidate, daca se va aplica la venitul ultimei raportari financiare anuale sau trimestriale.

In ceea ce priveste politica de remunerare, Narcisa Oprea, Partner SCHOENHERR ȘI ASOCIAȚII, spune “din pacate suntem pe un traseu ultra rapid, termenul de consultari nu este generos, este adevarat ca suntem si foarte intarziati cat priveste termenul de transpunere”. Aceasta considera ca “cu cat au loc mai multe analize si discutii, fie si in termenul acesta, extrem de strans, cu atat mai mari sunt sansele sa lamurim cat mai multe lucruri sau macar sa anticipam ce solutii ar trebui aduse prin reglementarile date in aplicare legii”. Intrand in detalii, proiectul prevede ca fiecare emitent ale carui actiuni sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, sa aiba o politica de remunerare care trebuie sa fie aprobata de actionari. Acesta este un element de noutate, intrucat pana acum fiecare emitent a adresat acest subiect cum a considerat de cuviinta pentru ca nu avea alocata o responsabilitate potrivit legii privind aprobatorul.

De asemenea este prevazut ca politica de remunerarea sa aiba un continut minim impus si desigur avand in vedere ca ajunge norma juridica inscrisa in Lege, vor exista si consecinte daca acesta obligatie nu este respectata. Proiectul de lege prevede un nivelul de detaliere foarte mare – astfel, nu este suficient sa spui ca am componenta fixa si componenta variabila, trebuie sa fi extrem de explicit in ceea ce priveste ponderea intre aceste componente. De asemenea, in opinia Narcisei, un plus de valoare extrem de important pentru investitori, este ca aceasta politica de remunerare trebuie sa includa criteriile de performanta pentru componenta variabila. Totodata este necesar a fi prevazuta o explicatie privind modul in care aceasta structura a politicii de remunerare a emitentilor este corelata, este concordanta si ajuta la atingerea intereselor pe termen lung ale companiei listate, sustenabilitatea si viabilitatea acesteia.

Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, detalii aici!
JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill şi My Justice.

Newsletter JURIDICE.ro


Social Media JURIDICE.ro



Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Arii de practică

Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul sportului
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi

Parteneri arii de practică
Specialişti
Secţiuni   Noutăţi   Servicii      Articole   Jurisprudenţă   Legislaţie      Arii de practică