BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Mediu
CărţiProfesionişti
Print Friendly, PDF & Email

Instituirea comitetelor de masiv și a Consiliul Național al Muntelui

10.06.2019 | JURIDICE.ro
Abonare newsletter

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 440 din data de 3 iunie 2019, a fost publicată Hotărârea nr. 332/2019 privind stabilirea componenței, atribuțiilor și responsabilităților comitetului de masiv și ale Consiliului Național al Muntelui.

În vederea aplicării politicilor și strategiilor de dezvoltare și protecție a mediului montan se constituie:
– la nivel teritorial, câte un comitet de masiv pentru fiecare dintre grupele de munți prevăzute în anexa la Legea muntelui nr. 197/2018,
– iar la nivel național se constituie Consiliul Național al Muntelui, cu rol consultativ, care va asigura cooperarea între Guvern și reprezentanții zonei montane, pentru punerea în aplicare a strategiilor și politicilor specifice acesteia.

Comitetul de masiv exercită următoarele atribuții și responsabilități:
a) formulează propuneri de politici și strategii la nivel de grupe de munți către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Mediului, Ministerul Apelor și Pădurilor, Agenția Națională a Zonei Montane, Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate, Consiliul Național al Muntelui și alte instituții sau autorități publice abilitate, în scopul includerii acestora în documentele de programare;
b) participă la consultări privind implementarea politicilor, programelor și măsurilor cu aplicabilitate la specificul montan sau la situația particulară a grupei de munți;
c) colaborează cu organisme neguvernamentale, operatori economici, universități și instituții academice/științifice, grupuri de acțiune locală, cu alte persoane de drept public și privat, în scopul dezvoltării durabile a grupei de munți;
d) colaborează cu organele de specialitate ale administrației publice la nivel de grupe de munți pentru punerea în aplicare a propunerilor formulate de Consiliul Național al Muntelui privind strategia și politicile naționale pentru protecția și dezvoltarea durabilă a zonei montane;
e) efectuează analiza, sinteza și prognoza fenomenelor social-economice la nivelul grupei de munți și prezintă periodic informări către Consiliul Național al Muntelui;
f) inițiază, colaborează și participă la nivel de grupe de munți la manifestări științifice, culturale, târguri și expoziții și la alte activități destinate zonei montane;
g) monitorizează aplicarea programelor care au drept scop dezvoltarea durabilă a grupei de munți;
h) realizează schimbul de informații cu celelalte comitete de masiv și creează parteneriate cu experți, operatori economici și alte persoane fizice sau juridice care pot contribui la elaborarea de studii, cercetări și proiecte specifice pentru dezvoltarea durabilă a zonei montane la nivel de grupe de munți;
i) contribuie la atragerea de fonduri din surse interne și externe pentru punerea în aplicare a programelor de dezvoltare durabilă a zonei montane la nivel de grupe de munți;
j) efectuează vizite de documentare și consultare la instituțiile cu responsabilități în dezvoltarea durabilă a zonei montane, din țară și străinătate, la invitația acestora;
k) diseminează informațiile referitoare la programele de sprijin pentru agricultură.

Consiliul Național al Muntelui este prezidat de prim-ministrul României și exercită următoarele atribuții și responsabilități:
a) este consultat asupra obiectivelor și strategiilor pentru dezvoltarea durabilă a zonei montane;
b) este consultat asupra acțiunilor de urmat conform strategiilor pentru dezvoltarea, amenajarea și protecția zonei montane;
c) este consultat asupra proiectelor de acte normative specifice zonei montane;
d) formulează recomandări asupra priorităților de intervenție și a condițiilor generale de aprobare a sprijinului pentru zona montană;
e) colaborează la elaborarea planurilor de dezvoltare economică și socioculturală, cu respectarea normelor europene și naționale de protecție a cadrului natural și antropic;
f) analizează și avizează activitatea comitetelor de masiv prin rapoartele pe care le întocmesc acestea între două ședințe;
g) este consultat asupra documentelor strategice de dezvoltare durabilă a zonei montane.

Intrarea în vigoare: 23 mai 2019.

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week