BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Banking
DezbateriCărţiProfesionişti
CMS CMK
 
Print Friendly, PDF & Email

Procedura de avizare a instrumentelor de plată electronică cu acces la distanță

18.06.2019 | JURIDICE.ro
Newsletter
Instagram
Facebook

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 485 din data de 14 iunie 2019, a fost publicat Ordinul nr. 553/2019 privind reglementarea procedurii de avizare a instrumentelor de plată electronică cu acces la distanță.

În conformitate cu Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic, prin instrument de plată electronică urmează a fi înțeles un instrument care permite titularului său să efectueze următoarele tipuri de operațiuni:
a) transferuri de fonduri, altele decât cele ordonate și executate de către instituții financiare;
b) retrageri de numerar, precum și încărcarea și descărcarea unui instrument de monedă electronică.

În ce privește instrumentul de plată electronică cu acces la distanță se are în vedere un set de proceduri, care se bazează pe o soluție informatică, de tipul: internet-banking, home-banking, phone-banking, mobile- banking, care permite utilizatorului inițierea de operațiuni de plată.

Ordinul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale reglementează procedura de eliberare a avizului pentru implementarea acestor instrumente de către prestatorii de servicii de plată autorizați de BNR.

În Ordin la art. 4 regăsim cerințele minime de securitate, precum: confidențialitatea și integritatea comunicațiilor între emitent și beneficiarul instrumentului financiar de plată electronică cu acces la distanță; păstrarea secretului bancar; trasabilitatea tranzacțiilor; respectarea protecției datelor cu caracter personal în sistemele informatice șamd.

Prestatorii de servicii au obligația de monitorizare continuă și de a evalua anual riscurile operaționale generate de utilizarea sistemelor informatice (prin intermediul acelorași teste de penetrare a aplicațiilor software) prin intermediul cărora este furnizat instrumentul de plată electronică cu acces la distanță.

Captiolul II enumeră documentele necesare pentru eliberarea avizului din partea Ministerului, la care urmează să se regăsească și: Cererea de eliberare a avizului (a se vedea anexa nr. 1 la Ordin); licența de funcționare/autorizația acordată de BNR sau notificarea transmisă către BNR; descrierea funcțională a sistemului informatic și a aplicației software; planul de securitate al sistemului informatic șamd.

Lista auditorilor IT, care urmează să întocmească un raport de audit (obligatoriu pentru eliberarea avizului), urmează a fi expusă pe site-ul Ministerului. Tot ordinul reglementează documentația necesară pentru obținerea licenței de auditor IT (a se vedea art. 15).

Capitolul IV reglementează condițiile pentru desfășurarea auditului IT.

Intrarea în vigoare: 14 iunie 2019.

Newsletter
Instagram
Facebook

Aflaţi mai mult despre , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate