Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Achiziţii publice
DezbateriCărţiProfesionişti
BONDOC & ASOCIATII
 
Print Friendly, PDF & Email

Soluție de referință obținută de echipa de achiziții publice și construcții din cadrul NICOLESCU ZORIN & ASOCIAȚII
04.07.2019 | JURIDICE.ro


Dragoș Zorin și Adriana Stanciu, avocații coordonatori ai echipei de achiziții publice și construcții din cadrul NICOLESCU ZORIN & ASOCIAȚII conving, în premieră (din informațiile acestora), instanțele naționale că șansele ipotetice de a fi declarat câștigător într-o eventuală nouă procedură de achiziție publică justifică interesul unui ofertant respins definitiv într-o procedură de a contesta ofertele celorlalți ofertanți și de a anula, astfel, procedura în curs.

În 4 iunie 2019, Curtea de Apel București a admis plângerea formulată de avocații din cadrul NICOLESCU ZORIN & ASOCIAȚII în numele unui operator economic și a desființat decizia prin care CNSC a respins ca lipsită de interes contestația prin care un ofertant exclus definitiv a constestat decizia autorității asupra ofertelor celorlalti ofertanți cu scopul anulării procedurii și câștigării contractului cu ocazia desfașurării unei noi proceduri.

Din câte știm, aceasta soluție este una nouă în practica instanțelor naționale, noi inșine propunând-o anterior în câteva alte dosare, fără succes. Practica de pâna acum (i) dădea prioritate condițiilor legale naționale reglementate de CPC pentru acțiunea civilă care impun caracterul actual al interesului și (ii) considera că posibilitatea câștigarii aceluiași contract într-o eventuală nouă procedură nu indeplinește condiția de actualitate a interesului.

Nu numai că teoria însușită în soluțiile contrare este discutabilă, însă ignora faptul că directivele europene și deciziile CJUE primează asupra dreptului național.

Or, Decizia actuală a Curții de Apel București este susținută de DIRECTIVA 92/13/CEE[1] și cu siguranță va reprezenta un punct esențial în armonizarea jurisprudenței naționale cu deciziile Curții de Justiție a Uniunii Europene care a exprimat repetat soluția la care s-a oprit instanța naționala cu această ocazie” – Dragoș Zorin.


[1] Directiva 92/13/CEE a Consiliului din 25 februarie 1992 privind coordonarea actelor cu putere de lege și actelor administrative referitoare la aplicarea normelor comunitare cu privire la procedurile de achiziții publice ale entităților care desfășoară activități în sectoarele apei, energiei, transporturilor și telecomunicațiilor


Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate