Secţiuni » Secţiuni speciale
Asigurări pentru avocaţiCariere juridiceCărţi juridiceConferinţe juridiceDezbateri juridiceEvenimente juridiceGrile juridiceLawyers WeekProfesionişti
BarouriInternaţionalJurisprudenţă inedită CITRLegal DaysLifeNotariatReviste juridiceSistemul judiciarUniversitaria
Internaţional (Juridice din lumea largă)
JURIDICE
Print Friendly, PDF & Email

A douăsprezecea Plenară a Comitetului European pentru Protecția Datelor
15.07.2019 | JURIDICE.ro

În data de 9-10 iunie 2019 a avut loc a douasprezecea Plenară a Comitetului European pentru Protecția Datelor, organ cu personalitate juridică al Uniunii Europene, constituit în temeiul art. 68 din Regulamentul General privind Protecția Datelor.

În cadrul plenarei s-au discutat următoarele subiecte:

– Ghidul privind supravegherea video
Comitetul a adoptat Ghidul privind supravegherea video, care clarifică modul în care GDPR se aplică prelucrării datelor cu caracter personal atunci când sunt utilizate dispozitive video și urmărește să asigure aplicarea consecventă a GDPR în această privință. Ghidul acoperă atât dispozitive video tradiționale, cât și dispozitive video inteligente. Pentru acestea din urmă, Ghidul se concentrează asupra regulilor privind prelucrarea categoriilor speciale de date. În plus, Ghidul cuprinde reglementări privind legalitatea prelucrării, neaplicabilitatea în cazul domiciliilor și divulgarea imaginilor către terți. Ghidul face obiectul unei consultări publice.

– Răspunsul comun al Comitetului European pentru Protecția Datelor și a Autorității Europene pentru Protecția Datelor către Comisia pentru libertăți civile, justiție și afaceri interne (LIBE) privind implicațiile actului US CLOUD.
CEPD a adoptat un răspuns comun cu Autoritatea Europeană la solicitarea Comisie Parlamentului European LIBE pentru o evaluare juridică a impactului legii US CLOUD (mai multe detalii privind legea: Legea americană despre CLOUD, sau aprecierea trăsnet a Uniunii Europene) asupra cadrului juridic al UE privind protecția datelor și a mandatului pentru negocierea unui acord UE-SUA privind accesul transfrontalier la probe electronice pentru cooperarea judiciară în materie penală. Legea CLOUD permite autorităților americane să solicite divulgarea datelor electronice ale persoanelor vizate, furnizorilor de servicii electronice din SUA, indiferent de locul unde sunt stocate acestea.

CEPD și AEPD subliniază faptul că un acord cuprinzător UE-SUA privind accesul transfrontalier la probele electronice, care conține garanții procedurale și substanțiale puternice pentru respectarea drepturilor fundamentale, pare a fi cel mai adecvat instrument pentru a asigura nivelul necesar de protecție a persoanelor vizate din UE și certitudinea juridică pentru întreprinderi.

Art. 64 GDPR Opinia CEPD privind clauzele contractuale standard pentru persoanele împuternicite de operator în conformitate cu art. 28 alin. (8) din GDPR -Autoritatea de Supraveghere din Danemarca
EDPB și-a adoptat opinia cu privire la proiectul Clauzelor Contractuale Standard (CCS) pentru încadrarea în procesul de prelucrare a datelor a unei persoane împuternicită de operator. Proiectul a fost înaintat Comitetului de către Autoritatea de Supraveghere a Danemarcei. Opinia Comitetului, care este prima pe această temă, vizează asigurarea aplicării coerente a art. 28 GDPR, referitoare la persoanele împuternicite de operator. În cadrul acesteia, Comitetul a formulat câteva recomandări care trebuie luate în considerare pentru ca proiectul CSS-urilor Autorității de Supraveghere daneze să fie conform GDPR-ului.

Art. 64 GDPR Opinia Comitetului privind criteriile de acreditare pentru organismele de monitorizare ale Codurilor de Conduită de către Autoritatea de Supraveghere din Austria.
Board-ul CEPDa convenit că toate codurile care acoperă autoritățile și organismele neguvernamentale trebuie să aibă organisme de monitorizare acreditate în conformitate cu GDPR.

Art. 64 GDPR Opinia CEPD privind competența unei autorități de supraveghere atunci când se schimbă circumstanțele legate de unitatea principală sau unică.
Acest lucru poate să apară atunci când: unitatea principală este relocată în SEE; o unitate principală este transferată în SEE dintr-o țară terță; sau atunci când nu mai există o unitate principală sau unică în SEE. În astfel de circumstanțe, Board-ul CEPD este de părere că competența teritorială urmează a trece de la o autoritate de supravegherea la o alta. În acest caz, procedura de cooperare prevăzută la art. 60 va continua să se aplice și noii Autorități de Supraveghere Principale (traducere din engleză the lead supervisory authority) va fi obligat să coopereze cu fosta Autoritate. Comutarea poate avea loc atâta timp cât Autoritatea de Supraveghere Competentă nu a luat nicio decizie definitivă.

– Opinia comun al Comitetului European pentru Protecția Datelor și a Autorității Europene pentru Protecția Datelor privind eHDSI.
Comitetul a adoptat o opinie comună cu AEPD cu privire la aspectele legate de protecția datelor cu caracter personal ale prelucrării datelor pacienților în cadrul infrastructurii digitale de servicii eHealth (eHDSI). Acesta este primul aviz comun al EDPB și al AEPD adoptat ca răspuns la o solicitare din partea Comisiei Europene în temeiul articolului 42 alineatul (2) din Regulamentul 2018/1725 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și privind libera circulație a acestor date. CEPD și AEPD consideră că, în această situație specifică și în ceea ce privește prelucrarea concretă a datelor pacienților în cadrul eHDSI, nu există niciun motiv să se excludă evaluarea de către Comisia Europeană a rolului său de împuternicit cu prelucrarea datelor în cadrul eHDSI. Mai mult, avizul comun subliniază necesitatea de a se asigura că toate sarcinile de procesare ale Comisiei, în cadrul acestei operațiuni de prelucrare, astfel cum sunt specificate în legislația aplicabilă în materie de protecție a datelor, sunt prevăzute în mod clar în actul de punere în aplicare.

– Lista DPIA Cipru
Comitetula adoptat o opinie privindlista operațiunilor pentru care este obligatorie realizarea evaluării impactului asupra protecției datelor cu caracter personal (DPIA) prezentată Comitetului de către Cipru. Listele DPIA constituie un instrument important pentru aplicarea consecventă a GDPR în întreaga SEE. DPIA este un proces pentru a ajuta la identificarea și atenuarea protecției datelor.


Aflaţi mai mult despre , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!






JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.