Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 
Print Friendly, PDF & Email

Încă netranspusă în România, Directiva (UE) 2017/1852 privind mecanismele de soluționare a litigiilor fiscale se aplică deja, de la 1 iulie 2019
18.07.2019 | Vlad BERCU

 Vlad Bercu

Vlad Bercu

Directiva (UE) 2017/1852 privind mecanismele de soluționare a litigiilor fiscale în Uniunea Europeană[1] a devenit de aplicabilitate directă începând cu 1 iulie 2019, pentru țările Uniunii care nu au reușit să o transpună în termen de doi de la adoptarea acesteia.

Menționăm că nici România nu a resușit să o transpună în legislația națională, chiar dacă în Programul legislativ al Guvernului României pentru anul 2019 era stabilit că Ministerul Finanțelor Publice urma să prezinte proiectul de modificare a Codului de procedură fiscală, având ca scop transpunerea Directivei, în luna martie 2019. Totuși, până la acest moment nu a fost adoptat nici un act normativ care să o fi transpus.

Conform art. 23 din Directiva (UE) 2017/1852, aceasta „Se aplică oricărei plângeri introduse începând cu 1 iulie 2019 cu privire la chestiuni litigioase legate de venituri sau capitaluri obținute într-un exercițiu financiar începând cu 1 ianuarie 2018 sau ulterior acestei date.

Vă reamintim că Directiva prevede un mecanism de soluționare a litigiilor fiscale care rezultă din interpretarea și din aplicarea acordurilor și a convențiilor care prevăd eliminarea dublei impuneri a veniturilor și a capitalurilor. Aceasta are o sferă de aplicare mai largă decât aceea prevăzută în Convenția 90/436/CEE privind eliminarea dublei impunneri în legătură cu ajustarea profiturilor întreprinderilor asociate, care se limitează la prețurile de transfer. De asemenea, ea stabilește drepturile și obligațiilor persoanelor vizate[2].

Mai multe detalii privind Directiva: https://www.juridice.ro/541426/directiva-ue-privind-mecanismele-de-solutionare-a-litigiilor-fiscale-in-ue.html


[1] Rectificată prin Rectificarea la Directiva (UE) 2017/1852 a Consiliului din 10 octombrie 2017 privind mecanismele de soluționare a litigiilor fiscale în Uniunea Europeană din 31 ianuarie 2019.
[2] Radu Bufan, Mirela Buliga, Jacques Malherbe, Natalia Șvidchi, Tratat de drept fiscal. Volumul 2. Drept fiscal al Uniunii Europene. București: Ed. Hamangiu, 2019, p. 533.


Vlad Bercu
Research assistant SĂVESCU & ASOCIAȚII


Aflaţi mai mult despre , , , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!






JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.