Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Cyberlaw
CărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
 
Print Friendly, PDF & Email

MCSI a adoptat o metodologie nou privind stabilirea efectului perturbator semnificativ al incidentelor la nivelul rețelelor și sistemelor informatice
22.07.2019 | JURIDICE.ro

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 587 din 17 iulie 2019 a fost publicat Ordinul nr. 601/2019 pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a efectului perturbator semnificativ al incidentelor la nivelul rețelelor și sistemelor informatice ale operatorilor de servicii esențiale.

Prezenta Metodologie are ca obiect evaluarea gradului de perturbare a furnizării serviciului esențial și se utilizează în procedura de identificare a operatorilor de servicii esențiale.

Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice (Legea „NIS”) este legea de referență pentru înțelegerea anumitor noțiuni. Așadar, prin operator de servicii esențiale înțelegem persoană fizică sau juridică de drept public sau privat care furnizează un serviciu care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: serviciul este esențial în susținerea unor activități societale și/sau economice de cea mai mare importanță; furnizarea sa depinde de o rețea sau de un sistem informatic; furnizarea serviciului este perturbată semnificativ în cazul producerii unui incident.

În procesul de identificare ca operator de servicii esențiale, prima etapă este identificarea serviciilor esențiale. Identificarea se face prin intermediul reglementărilor NIS, iar ulimul pas îl reprezintă stabilirea gradului de perturbare a serviciului în cazul producerii unui incident, ceea ce își propune să regularizeze Metodologia.

Evaluarea gradului de pertubrare se constată prin următoarele calificative: scăzut, mediu ridicat. Gradul de perturbare a furnizării OENIS se stabilește în funcție de numărul beneficiarilor afectați, în baza datelor și informațiilor deținute de OENIS (contracte, rapoarte, alte documente etc.) pentru anul precedent.

OENIS sunt operatorii economici și alte entități care operează ori furnizează servicii în cadrul sectoarelor și subsectoarelor definite în anexa la Legea NIS ori furnizează servicii esențiale din lista prevăzută la art. 20 lit. r) din aceeași lege.

Metodologia reglemenează fazele evaluării, stabilind impactul pentru un sector, interdependența cu alte entități, riscul sistemic șamd.

Intrarea în vigoare: 18 iulie 2019.


Aflaţi mai mult despre , , ,
Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill













Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.