JURIDICE.ro
JURIDICE
Print Friendly, PDF & Email

Matei Ladea: Oferim cele mai bune ținute bărbătești din România
23.07.2019 | Alina MATEI


Alina Matei

Alina Matei

Matei Ladea

Matei Ladea

Alina Matei: Multumesc, Matei, pentru timpul acordat cititorilor JURIDICE.ro. Prenumele tau si numele meu fac sa am o chimie speciala cu tine 🙂 Sa vedem cum o sa iasa interviul. Cand Daria a venit si ne-a vorbit zile (si chiar ore din noapte) despre discutiile cu tine si despre SARTO, despre care marturisesc ca nu auzisem, am intrat imediat pe Google si am cautat. Si mi-a placut foarte mult ce am vazut. Dar hai sa o luam metodic, cum ne-a invatat Facultatea de Drept. Matei Ladea este acum, alaturi de Alex Dragan, SARTO. Care a fost povestea ta pana aici?

Matei Ladea: As dori sa incep prin a multumi JURIDICE.ro pentru deschiderea fata de SARTO si fata de domeniul nostru de activitate. Ne-am bucurat sa aflam cat de sustinuti suntem in aceasta selecta casta, in ciuda faptului ca nu suntem nici painea si nici cutitul mediului juridic sau al avocatilor. Totusi, impreuna descoperim zilnic cum produsele noastre ii „ambaleaza” si (uneori „(re)prezinta” pe cititorii si partenerii JURIDICE.ro, cu succes.

De formatie initiala politolog si cu prima experienta lucrativa ca asistent parlamentar in Bundestag (Parlamentul Germaniei), am revenit in tara interesat de teme ale dreptului public si relatiilor internationale, procupare care m-a motivat sa devin jurist. In paralel am fost, pentru cativa ani, corporatist, realitate care m-a impins spre antreprenoriat intr-o zona ce ma pasioneaza de ani buni, eleganta personala.

Cu Alex sunt prieten din copilarie, iar proiectul SARTO imi e cunoscut de la inceput, chiar daca doar ca unui simplu client. Cand s-a invit ocazia sa ma alatur cu forte proaspete si experienta „neortodoxa” domeniului, nu am ezitat.

Alina Matei: De ce o denumire straina si nu una romaneasca?

Matei Ladea: SARTO inseamna croitor in italiana, iar la originile sale, business-ul a fost gandit ca un concept boutique de ispiratie italieneasca, fiind evident ca Italia da tonul in moda masculina. In plus, s-a dorit sa devina un brand, un nume, o marca, in sensul legal al termenului, usor de retinut si greu de uitat.

Alina Matei: De fapt, nu e o simpla denumire, cum ai subliniat, ci un concept, pentru ca dupa SARTO urmeaza BESPOKE. La ce sa ii duca cu gandul pe cei care vad sigla voastra?

Matei Ladea: In 2011, SARTO a inceput ca un atelier made-to-measure, numindu-se SARTO made-to-measure, iar in 2015 s-a transformat in primul atelier bespoke din Romania, cu propria linie de productie. Acest progres ne-a permis sa oferim cele mai bune tinute barbatesti din Romania, produse fara interventia fabricilor, ci exclusiv manual, croitoriceste, originalul costum de comanda.

Pe scurt, costumul made-to-measure este un costum confectionat in fabrica si adaptat la corp, costumul bespoke este un costum croit manual, dupa chipul si asemanarea purtatorului. In prezent, la SARTO, cererea de costume bespoke o depaseste pe cea de costume made-to-measure, intrucat clientii nostri sunt fini cunoscatori ai calitatii produselor si cauta perfectiunea.

Alina Matei: SARTO este doar pentru barbati, o sa revin ulterior de ce nu si pentru femei. Carui tip de barbati se adreseaza SARTO?

Matei Ladea: SARTO se adreseaza barbatilor care inteleg importanta imaginii si elegantei personale. Prin eleganta, insa, nu ma refer la look-ul scrobit al avocatului din SUITS, imbracat in costumul din 3 piese, cu cravata, ac pentru cravata, butoni si pantofi lustruiti oglinda.

Eleganta este o stare de spirit, este respectul de sine si respectul fata de cei din jurul tau. Poti fi imbracat elegant si impresionant intr-o tinuta smart casual, fara cravata, fara pantofi formali, intrucat eleganta vine din atitudine si doar se completeaza cu ambalajul.

Majoritatea clientilor nostri sunt oameni educati, cu aspiratii profesionale si personalitati puternice, care inteleg ca haina nu-l face pe om, dar spune o poveste despre cel pe care il imbraca.

Alina Matei: Tu te imbraci cu costume SARTO?

Matei Ladea: Eu imbrac doar costume SARTO.

Alina Matei: Clientii sunt receptivi la sfaturile voastre? Ma gandesc ca sunt barbati priceputi intr-ale modei si altii care ar asorta rosul cu galbenul 🙂

Matei Ladea: Si natura asorteaza rosul cu galbenul si uite ce pastel frumos compune!

Cred ca toti clientii SARTO inteleg ca scopul nostru este de a le oferi cele mai bune produse si cele mai bune sfaturi. Chiar si domnii pedanti ne cer si accepta recomandarile, intrucat clientul simte intotdeauna cand ii vrei binele.

Sfaturile vestimentare sunt foarte apreciate de clientii nostri, intrucat costume bune isi pot cumpara si de la Viena si de la Milano sau Londra, insa un consilier dedicat, apropiat, care sa le cunoasca evolutia garderobei, a stilului personal si a imaginii in business, nu gasesc decat aproape de casa, in speta la SARTO.

Alina Matei: Sunt diferente intre stilurile, de exemplu al unui student de la Drept care vrea un costum de la SARTO pentru banchet si cel al unui GM de companie care ar vrea un costum de office?

Matei Ladea: Sunt aceleasi diferente ca intre stilurile masinilor pe care le-ar conduce, aspiratiile lor profesionale, prioritatile lor in viata si gusturile lor culinare.

Alina Matei: Invata clientii dupa ce au fost o data la SARTO? Adica a doua oara vin si spun: vreau asa si asa sa arate costumul, care seamana foarte mult cu cel pe care voi i l-ati propus la prima intalnire?

Matei Ladea: Avem clienti care cand au gustat costumul made-to-measure de la SARTO ne-au cerut sa le reconfiguram intreaga garderoba si clienti cu costume made-to-measure, care odata ce au gustat costumul bespoke ne-au cerut sa le upgradam din nou tinutele.

Costumul nu este doar o haina, iar orice purtator de costum care petrece 12 ore pe zi, timp de 4 anotimpuri imbracat intr-un sacou si o pereche de pantaloni la dunga, intelege asta.

Prima comanda este intotdeauna de cunoastere si descoperire reciproca, este de capatare a increderii reciproce si intelegere a nevoilor si asteptarilor. Dupa care, de cele mai multe ori, se lasa cu totul pe mana consilierului SARTO si sunt foarte receptivi la sfaturile acestuia.

Alina Matei: Simplitatea se aplica si la costumele SARTO?

Matei Ladea: Simplitatea este ultimul grad de sofisticare. Nu poti avea niciodata suficiente camasi albe sau suficiente costume bleumarin.

Alina Matei: Ce raspunzi cand un client spune: vreau sa arate costumul ca la Boss sau orice alt brand?

Matei Ladea: Cand ajung la SARTO, barbatii NU cauta un costum care sa arate ca la Boss sau la alt brand.

Uneori se mai intampla sa ni se arate o pereche de pantaloni casual in care un client se simte bine si sa ne roage sa ii replicam tiparul intr-o varietate de tesaturi din selectia noastra, lucru care se poate.

Alina Matei: Un om frumos imbracat creeaza o impresie buna inca de la inceput. Costumele SARTO scot din barbat ce e mai bun, frumos in el? Pentru ca stim ca si murdaria straluceste daca soarele binevoieste s-o lumineze (Goethe).

Matei Ladea: Imaginea personala a individului spune mult mai multe despre el decat ar vrea el sa creada (doamnele inteleg asta cel mai bine).

Un costum te imbraca, un costum bine croit te reprezinta si te pune intr-o lumina favorabila.

Sunt studii care au demonstrat cum un barbat bine imbracat este mai impunator, capata mult mai multa atentie, are mai mult succes in viata persoanala si in cea profesionala.

Alina Matei: SARTO pentru femei da/nu?

Matei Ladea: Bineinteles, in curand.

Filosofia noastra de business a fost de a oferi pietei doar produse in care avem completa incredere si pe care noi le intelegem. In momentul de fata ne aflam in dezvoltarea unei linii pentru femei. Pana atunci, insa, facem cele mai frumoase camasi barbatesti pentru a fi purtate de doamne, asa numitele boyfriend shirts.

Alina Matei: Te gandesti sa orientezi SARTO spre pietele straine? Mi-ar placea cand ma plimb pe la Venetia sa vad un magazin SARTO. As intra si as spune ca il cunosc pe patron si ca am facut impreuna acest interviu 🙂

Matei Ladea: Nu sunt patron si nici nu as vrea sa devin. 🙂

SARTO este intr-un proces de expansiune si lucram la a deschide noi piete, insa cu pasi mici si siguri, intrucat vrem sa garantam aceeasi calitate si acelasi standard.

Primii pasi au fost facuti cu pantofii nostri, pe care ii distribuim in 12 tari inca din 2014.

Alina Matei: Cea mai mare greutate pe care ai avut-o de cand esti antreprenor care a fost?

Matei Ladea: Mediul economic instabil si infertil.

Alina Matei: Care este cea mai mare nadejde a ta?

Matei Ladea: Echipa, investitia in dezvoltarea oamenilor, educatia, evolutia pozitiva ce vibreaza in tanara generatie.

Alina Matei: Un mesaj, te rog, pentru cititorii J.

Matei Ladea: As vrea sa felicit cititorii JURIDICE.ro pentru ca pastreaza (prin consum) un nivel inalt al calitatii informatiei, al spiritului juridic si al interesului profesional. De-a lungul timpului am lecturat diferite publicatii cu tema juridica, ocazii cu care m-am convins ca standardul in domeniu il asigura Andrei Savescu si echipa sa.

Alina Matei: Multumesc pentru ca ai stat de vorba cu mine.

Matei Ladea: Placerea a fost de partea noastra!

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate