« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
 

Instituirea Autorității Europene a Muncii
22.07.2019 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 186 din data de 11 iulie 2019, a fost publicat Regulamentul (UE) 2019/1149 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 de instituire a unei Autorități Europene a Muncii, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004, a Regulamentului (UE) nr. 492/2011 și a Regulamentului (UE) 2016/589 și de abrogare a Deciziei (UE) 2016/344.

Autoritatea Europeană a Muncii (AEM) a fost adusă la cunoștința publicului încă septembrie 2017 de către președintele Juncker. Acesta a afirmat în adresa sa din 2017 privind statul Uniunii Europene, că Autoritatea reprezintă o necesitate pentru a asigura că normele UE privind mobilitatea forței de muncă sunt puse în aplicare în mod echitabil, simplu și eficient.

Autoritatea nou înființată, beneficiază în fiecare stat membru de cea mai largă capacitate juridică acordată persoanelor juridice în temeiul dreptului lor intern.

Obiectivele principale ale Autorității sunt de a contribui la asigurarea unei mobilități echitabile a forței de muncă în Uniune și de a acorda asistență statelor membre și Comisiei pentru coordonarea sistemelor de securitate socială în Uniune.

Sarcinile principale AEM:
(a) facilitează accesul la informații și coordonează EURES (art. 5 și 6 din Regulament);
(b) facilitează cooperarea și schimbul de informații dintre statele membre în vederea aplicării și asigurării consecvente, eficiente și eficace a aplicării și respectării dreptului relevant al Uniunii (art. 7);
(c) coordonează și sprijină inspecțiile comune și concertate (art. 8 și 9);
(d) efectuează analize și evaluări ale riscurilor privind aspecte legate de mobilitatea transfrontalieră a forței de muncă (art. 10);
(e) sprijină statele membre în ceea ce privește consolidarea capacităților pentru aplicarea și asigurarea cu eficacitate a respectării dreptului relevant al Uniunii (art. 11);
(f) sprijină statele membre în efortul de combatere a muncii nedeclarate (art. 12);
(g) mediază litigiile dintre statele membre în ceea ce privește aplicarea dreptului relevant al Uniunii (art. 13).

Ce este EURES? https://ec.europa.eu/eures/public/ro/homepage
EURES (European Employment Services) [Serviciul European de Ocupare a Forţei de Muncă] este o reţea de cooperare constituită de serviciile publice de ocupare a forţei de muncă. Participă ca parteneri şi organizaţii sindicale şi patronale. Obiectivul reţelei EURES este de a facilita libera circulaţie a lucrătorilor în cadrul Spaţiului Economic European (SEE) (cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, plus Norvegia, Liechtenstein şi Islanda), precum şi în Elveţia.

Un interes sporit îl reprezintă reglementările cu privire la inspecțiile comune. Așadar, la cererea unuia sau a mai multor state membre, autoritatea coordonează și acordă asistență în ceea ce privește inspecțiile concertate sau comune în domeniile care intră în competența autorității. Autoritatea poate, de asemenea, din proprie inițiativă, să propună autorităților statelor membre în cauză ca acestea să efectueze o inspecție concertată sau comună.

Autorității i se vor aplica reglementările europene privind protecția datelor, inclusiv obligația de a desemna un responsabil cu protecția datelor (DPO), în conformitate cu articolul 36 din prezentul regulament. De asemenea, Regulamentul stabilește ca este aplicabil și Regulamentul (UE) 2018/1725 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și privind libera circulație a acestor date.

Intrarea în vigoare: 31 iulie 2019.

Cuvinte cheie: , , , ,
Secţiuni: DATA PROTECTION, Dreptul muncii, Dreptul Uniunii Europene, Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Lege 9 | Toate secţiunile
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD