Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Orientările CE ref. participarea ofertanților din țări terțe pe piața achizițiilor publice din UE
25.07.2019 | JURIDICE.ro


Miercuri, 24 iulie 2019, Comisia Europeană a adopat orientări cu privire la participarea ofertanților din țări terțe pe piața achizițiilor publice din UE, potrivit unui comunicat.

Orientările sunt incluse în pachetul de inițiative ale Comisiei menite să asigure o concurență echitabilă, o calitate ridicată și condiții competitive egale pe piețele achizițiilor publice, oferind consultanță practică achizitorilor publici din statele membre.

Valoarea estimată a pieței achizițiilor publice din UE este de 2 mii de miliarde EUR pe an, considerată cea mai mare din lume.

Jyrki Katainen, vicepreședintele pentru locuri de muncă, creștere, investiții și competitivitate: „Deschiderea și competitivitatea în domeniul achizițiilor publice contribuie la utilizarea mai eficientă a banilor contribuabililor și la obținerea unor servicii publice de calitate. Achizitorii publici trebuie să facă alegeri în cunoștință de cauză, având în prim plan interesele cetățenilor UE și utilizând toate instrumentele disponibile pentru a respecta standardele europene. Contrapartida deschiderii noastre va fi posibilitatea întreprinderilor din UE de a licita pentru contracte de achiziții publice în afara UE în condiții de reciprocitate.

Elżbieta Bieńkowska, Comisarul pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri: „Toți ofertanții – europeni sau străini – trebuie să respecte aceleași norme. Achizitorii publici pot utiliza mecanismele de flexibilitate ale cadrului juridic pentru a stabili și aplica standarde de calitate înalte în domeniul social, al mediului și în alte domenii pentru toți ofertanții, indiferent de originea acestora. Aceasta creează un echilibru între ofertanți.

Orientările se concentrează asupra următoarelor domenii:

Accesul ofertanților străini: în general, normele UE nu fac distincție între întreprinderile din UE și cele din afara UE. Cu toate acestea, orientările clarifică faptul că numai societățile din țări terțe cu care UE a semnat acorduri internaționale sau bilaterale obligatorii de liber schimb ce includ achizițiile publice au un acces garantat pe piața achizițiilor publice din UE. Societățile din alte țări terțe nu au acces garantat pe piața achizițiilor publice din UE și ar putea fi excluse. În plus, orientările confirmă faptul că statele membre își rezervă dreptul de a restricționa accesul la piețele lor în domeniile apărării și securității.

Respingerea ofertelor cu prețuri anormal de scăzute: Comisia le reamintește autorităților contractante posibilitatea de a respinge, în temeiul normelor UE, ofertele care par să aibă un preț nejustificat de scăzut. Orientările conțin o listă de verificare a întrebărilor pe care autoritățile le pot adresa ofertantului pentru a obține clarificări cu privire la preț.

Achiziții publice bazate pe calitate: normele UE în materie de achiziții publice încurajează autoritățile publice să achiziționeze în mod strategic și să pună inovarea, responsabilitatea socială și sustenabilitatea în centrul procedurilor lor de achiziții publice. Aceasta va evita acordarea contractelor exclusiv pe baza celui mai mic preț. Orientările includ exemple concrete de astfel de achiziții strategice și explică modul de stabilire și de aplicare a standardelor sociale, de mediu și de muncă în cadrul procedurii de achiziții. Aceste norme se aplică pentru toate ofertele și indiferent dacă întreprinderile ofertante sunt stabilite sau nu în UE.

Asistența practică din partea Comisiei: orientările reamintesc, de asemenea, faptul că autoritățile publice pot solicita Comisiei să evalueze compatibilitatea unui proiect cu normele UE privind achizițiile publice înainte de a lua măsuri importante, cum ar fi lansarea unei cereri de oferte pentru lucrările din cadrul proiectului principal sau semnarea unui acord internațional (așa-numitul mecanism de „evaluare ex-ante”) Asistența poate consta, de exemplu, în consiliere cu privire la un preț anormal de scăzut sau la o concepție pe bază de calitate a achizițiilor publice.

:: Orientările

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate