Decizia Agenției Europene pentru produse chimice privind restricționarea anumitor drepturi ale persoanelor vizate în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal
25 iulie 2019 | Elena ALBU
În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 196/10 din 24 iulie 2019 a fost publicată Decizia Agenției Europene pentru produse chimice din 20 iunie 2019 privind normele interne referitoare la restricționarea anumitor drepturi ale persoanelor vizate în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul funcționării Agenției Europene pentru produse chimice.
În cadrul funcționării sale administrative, agenția poate derula anchete administrative, proceduri disciplinare, activități preliminare privind cazuri de posibile nereguli raportate OLAF, poate prelucra cazuri de denunțare, proceduri (oficiale și neoficiale) de prevenire a hărțuirii, plângeri interne și externe, poate derula audituri interne, investigații prin responsabilul cu protecția datelor, în conformitate cu articolul 45 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2018/1725, și investigații interne de securitate (IT).
Agenția prelucrează mai multe categorii de date cu caracter personal, inclusiv date concrete (date „obiective” precum date de identificare, date de contact, date profesionale, detalii administrative, date primite din surse specifice, comunicații electronice și date privind traficul) și/sau date mai puțin concrete (date „subiective” referitoare la caz precum argumente, date comportamentale, evaluări, date privind performanța și conduita și date legate de obiectul procedurii sau al activității sau corelate cu acesta).
Agenția, reprezentată de directorul său executiv, acționează în calitate de operator de date, indiferent de orice alte delegări ale rolului de operator în cadrul agenției, pentru a reflecta responsabilitățile operaționale referitoare la operațiuni specifice de prelucrare a datelor cu caracter personal.
Datele cu caracter personal sunt stocate în siguranță într-un mediu electronic sau pe hârtie pentru a preveni accesul ilegal la acestea sau transferul acestora către persoane care nu au nevoie să le cunoască. Datele cu caracter personal prelucrate nu sunt păstrate mai mult timp decât este necesar și adecvat îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate pe perioada specificată în anunțurile privind protecția datelor, în declarațiile de confidențialitate sau în evidențele agenției.
Prezenta decizie stabilește normele referitoare la condițiile în care agenția poate restricționa, în cadrul procedurilor sale menționate la alineatul (2), aplicarea drepturilor instituite prin articolele 14-21, 35 și 36, precum și prin articolul 4, în conformitate cu articolul 25 din Regulamentul (UE) 2018/1725.
În cadrul funcționării administrative a agenției, prezenta decizie se aplică operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal de către oficiu în scopul derulării anchetelor administrative, procedurilor disciplinare, activităților preliminare privind cazuri de posibile nereguli raportate OLAF, prelucrării cazurilor de denunțare, procedurilor (oficiale și neoficiale) de prevenire a hărțuiri, prelucrării plângerilor interne și externe, derulării auditurilor interne, investigațiilor efectuate de responsabilul cu protecția datelor, în conformitate cu articolul 45 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2018/1725, și investigațiilor de securitate (IT) desfășurate intern sau cu implicare externă (de exemplu, CERT-UE).
Categoriile de date vizate sunt date concrete (date „obiective” precum date de identificare, date de contact, date profesionale, detalii administrative, date primite din surse specifice, comunicații electronice și date privind traficul) și/sau date mai puțin concrete (date „subiective” referitoare la caz precum argumente, date comportamentale, evaluări, date privind performanța și conduita și date legate de obiectul procedurii sau al activității sau corelate cu acesta).
În îndeplinirea atribuțiilor sale cu privire la drepturile persoanelor vizate în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/1725, agenția analizează dacă se aplică oricare dintre derogările prevăzute în acest regulament. Sub rezerva condițiilor stabilite în prezenta decizie, restricțiile se pot aplica următoarelor drepturi: dreptul de informare a persoanelor vizate, dreptul de acces, de rectificare, de ștergere a datelor, dreptul de restricționare a prelucrării datelor, dreptul de informare a persoanei vizate cu privire la încălcarea securității datelor cu caracter personal sau dreptul la confidențialitatea comunicațiilor.
Intrarea în vigoare: 25 iulie 2019.
Consilier juridic Elena Albu
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro