« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Concurenţă
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Instructiuni privind aplicarea politicii de clementa de catre Consiliul Concurentei
09.09.2009 | Roxana Lucaci, SOVA & ASOCIATII

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 610 din 7 septembrie 2009 a fost publicat Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 300 din 21 august 2009 pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996.

Art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 permite Consiliului Concurentei sa stabileasca conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa, care poate merge pana la absolvire de raspundere pecuniara cu privire la contraventiile sanctionate de lege cu amenda de pana la 10% din cifra de afaceri totala realizata in anul financiar anterior.

In acest sens, Instructiunile definesc cadrul prin care se recompenseaza cooperarea operatorilor economici care sunt sau au fost parte a unei intelegeri grave ce a afectat teritoriul Romaniei sau o parte a acestuia.

Astfel, se prevede ca orice operator economic care doreste sa solicite imunitatea la amenda trebuie sa se adreseze Consiliului Concurentei, conditiile generale de acordare a clementei ce se impun a fi indeplinite de operatorul economic fiind urmatoarele:

1) cooperarea, in mod real, total, continuu si prompt cu Consiliul Concurentei, de-a lungul intregii proceduri de investigatie;

2) incetarea implicarii in presupusa intelegere la solicitarea Consiliului Concurentei;

3) nedezvaluirea intentiei sale de realizare a unei cereri pentru clementa sau elemente ale cererii decat in fata altor autoritati de concurenta.

Imunitatea la amenda reprezinta exonerarea de la aplicarea amenzii pentru incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicata, si a art. 81 din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, care interzic intelegerile intre agentii economici, orice decizii luate de asociatiile de agenti economici si orice practici concertate, care au ca obiect sau au ca efect restrangerea, impiedicarea ori denaturarea concurentei, si este de 2 tipuri, respectiv imunitate de tip A si imunitatea de tip B.

Imunitatea de tip A consta in imunitatea la amenda acordata de Consiliul Concurentei daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditiii:

1) operatorul economic este primul care furnizeaza informatii si elemente probatorii care, in opinia Consiliului Concurentei, permit declansarea procedurii de investigatie si efectuarea de inspectii inopinate;

2) la data furnizarii elementelor probatorii, Consiliul Concurentei nu detinea suficiente elemente pentru declansarea procedurii de investigatie sau efectuarea de inspectii inopinate;

3) sunt indeplinite conditiile generale pentru acordarea clementei.

Imunitatea de tip B consta in imunitatea la amenda acordata de Consiliul Concurentei in masura in care sunt indeplinite conditiile generale pentru acordarea clementei, precum si cumulativ urmatorele conditii:

1) operatorul economic este primul care furnizeaza informatii si elemente probatorii care vor permite Consiliului Concurentei sa stabileasca incalcarea art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicata, sau a art. 81 alin. (1) din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene;

2) la data furnizarii elementelor probatorii, Consiliul Concurentei nu detinea suficiente elemente pentru a stabili incalcarea art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicata, sau a art. 81 alin. (1) din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene;

3) niciun operator economic nu obtinuse imunitatea de tip A, in legatura cu presupusa intelegere.

Vor fi exclusi de la beneficiul imunitatii la amenda operatorul economic initiator al intelegerii si/sau operatorul economic care a intreprins masuri pentru a constrange alti operatori economici sa participe la presupusa intelegere sau sa ramana parte a acesteia.

Nivelul reducerii se stabileste de catre Consiliul Concurentei la sfarsitul procedurii de investigatie, in functie de nivelul contributiei suplimentare semnificative aduse de operatorul economic elementelor probatorii aflate deja in posesia Consiliului Concurentei, ajungand pana la un nivel de reducere de 50% din cuantumul initial al amenzii.

Pentru Juridice.ro, SOVA & ASOCIATII

 
Secţiuni: Concurență, Lege 9 | Toate secţiunile
Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD