Secretariatul General al Guvernului devine responsabil de a aviza proiectele de ordonanță de urgență ale Guvernului
11.09.2019 | JURIDICE.ro

În Monitorul Oficial nr. 737 din 9 septembrie 2019 a fost publicată Hotărârea nr. 649/2019 pentru modificarea și completarea unor acte normative.
Hotărârea modifică mai multe acte cu privire la procedura de avizare a proiectelor de ordonanță de urgență a Guvernului. Prin urmare, competența de a aviza proiectele de ordonanță de urgență este retrasă de la Ministerul pentru Relația cu Parlamentul și trasferată Secretariatului General al Guvernului.
Astfel, ca urmare a modificării Regulamentul privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 561/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 14 mai 2009, proiectele de ordonanță de urgență vor fi avizate de către Secretariatul General al Guvernului din punctul de vedere al oportunității promovării acestora, în sensul motivării situației extraordinare a cărei reglementare nu poate fi amânată, precum și a prezentării consecințelor neadoptării proiectului de act normativ în regim de urgență. De asemenea, proiectele vor fi avizate de către Secretariatul General al Guvernului din punctul de vedere al încadrării în domeniile pentru care Guvernul este abilitat să emită ordonanțe.