« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Afaceri transfrontaliere
CărţiProfesionişti
 

Întrebare preliminară cu privire la interdicția difuzării publicității în programele audiovizuale autorizate pentru întreg statul. UPDATE: Concluzii AG (dreptul UE nu s-ar opune)
16.10.2020 | Mihaela MAZILU-BABEL

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice
Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

16 octombrie 2020: Avocatul general propune Curții următorul răspuns:

„Articolul 4 alineatul (1) din Directiva 2010/13/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 10 martie 2010 privind coordonarea anumitor dispoziții stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass‑media audiovizuale (Directiva serviciilor mass‑media audiovizuale), principiul egalității de tratament, precum și articolul 11 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene trebuie interpretate în sensul că nu se opun unei interziceri a publicității regionale pe canalele de televiziune naționale, precum cea cuprinsă la articolul 7 alineatul 11 din Staatsvertrag für Rundfunk und Telemedien (Tratatul de stat privind radiodifuziunea și telemedia) din 31 august 1991, astfel cum a fost modificat prin Achtzehnter Rundfunkänderungsstaatsvertrag (Al 18‑lea tratat de stat de modificare referitor la radiodifuziune) din 21 decembrie 2015.

Articolul 56 TFUE trebuie interpretat în sensul că nu se opune unei astfel de interdicții, întrucât nu există măsuri mai puțin restrictive pe care legiuitorul național ar fi în măsură în mod real să le introducă, care ar permite atingerea obiectivului de protecție a pluralismului de opinii la nivel regional și local, aspect a cărui verificare revine instanței de trimitere.”

:: concluzii AG

***

25 octombrie 2019: Judecătorul din Stuttgart se întreabă cu privire la interdicția difuzării publicității în programele audiovizuale autorizate pentru întreg statul (C-555/19 Fussl Modestraße Mayr).

Situația de fapt:
1. avem o dispoziție națională care interzice difuzarea publicității în programele audiovizuale autorizate pentru întregul stat membru
2. necesitatea de a afla dacă un anume drept UE s-ar opune unei atare norme de drept germane
3. necesitatea de a afla dacă răspunsul ar depinde de faptul că:
3.1. legislația națională permite reglementări în temeiul cărora difuzarea regională a publicității poate fi autorizată prin lege și, în acest caz, este necesară o autorizație administrativă suplimentară
3.2. sau de faptul că nu este utilizată efectiv posibilitatea autorizării publicității regionale și, în consecință, publicitatea regională este interzisă permanent
4. in fine, necesitatea de a afla dacă nu cumva principiul pluralismului informației precum se reflectă în articolul 11 din Carta DFUE interpretată în lumina articolului 10 CEDO și a jurisprudenței aferente s-ar opune totuși acestei legislații nemțești chiar dacă dreptul UE anterior invocat ar permite.

Dispoziții și norme invocate a fi incidente:
1.Articolul 4 alineatul (1) din Directiva 2010/13/UE
2.Principiul egalității de tratament prevăzut de dreptul Uniunii
3. articolul 56 TFUE privind libera prestare a serviciilor
4. Articolul 11 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene.

dr. Mihaela Mazilu-Babel

Cuvinte cheie: ,
Secţiuni: Afaceri transfrontaliere, CJUE, Dreptul Uniunii Europene, Media & Publicitate | Toate secţiunile
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD