Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Afaceri transfrontaliere
CărţiProfesionişti
 

Întrebare preliminară cu privire la interdicția difuzării publicității în programele audiovizuale autorizate pentru întreg statul. UPDATE: Concluzii AG (dreptul UE nu s-ar opune)
16.10.2020 | Mihaela MAZILU-BABEL

JURIDICE - In Law We Trust
Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

16 octombrie 2020: Avocatul general propune Curții următorul răspuns:

„Articolul 4 alineatul (1) din Directiva 2010/13/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 10 martie 2010 privind coordonarea anumitor dispoziții stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass‑media audiovizuale (Directiva serviciilor mass‑media audiovizuale), principiul egalității de tratament, precum și articolul 11 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene trebuie interpretate în sensul că nu se opun unei interziceri a publicității regionale pe canalele de televiziune naționale, precum cea cuprinsă la articolul 7 alineatul 11 din Staatsvertrag für Rundfunk und Telemedien (Tratatul de stat privind radiodifuziunea și telemedia) din 31 august 1991, astfel cum a fost modificat prin Achtzehnter Rundfunkänderungsstaatsvertrag (Al 18‑lea tratat de stat de modificare referitor la radiodifuziune) din 21 decembrie 2015.

Articolul 56 TFUE trebuie interpretat în sensul că nu se opune unei astfel de interdicții, întrucât nu există măsuri mai puțin restrictive pe care legiuitorul național ar fi în măsură în mod real să le introducă, care ar permite atingerea obiectivului de protecție a pluralismului de opinii la nivel regional și local, aspect a cărui verificare revine instanței de trimitere.”

:: concluzii AG

***

25 octombrie 2019: Judecătorul din Stuttgart se întreabă cu privire la interdicția difuzării publicității în programele audiovizuale autorizate pentru întreg statul (C-555/19 Fussl Modestraße Mayr).

Situația de fapt:
1. avem o dispoziție națională care interzice difuzarea publicității în programele audiovizuale autorizate pentru întregul stat membru
2. necesitatea de a afla dacă un anume drept UE s-ar opune unei atare norme de drept germane
3. necesitatea de a afla dacă răspunsul ar depinde de faptul că:
3.1. legislația națională permite reglementări în temeiul cărora difuzarea regională a publicității poate fi autorizată prin lege și, în acest caz, este necesară o autorizație administrativă suplimentară
3.2. sau de faptul că nu este utilizată efectiv posibilitatea autorizării publicității regionale și, în consecință, publicitatea regională este interzisă permanent
4. in fine, necesitatea de a afla dacă nu cumva principiul pluralismului informației precum se reflectă în articolul 11 din Carta DFUE interpretată în lumina articolului 10 CEDO și a jurisprudenței aferente s-ar opune totuși acestei legislații nemțești chiar dacă dreptul UE anterior invocat ar permite.

Dispoziții și norme invocate a fi incidente:
1.Articolul 4 alineatul (1) din Directiva 2010/13/UE
2.Principiul egalității de tratament prevăzut de dreptul Uniunii
3. articolul 56 TFUE privind libera prestare a serviciilor
4. Articolul 11 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene.

dr. Mihaela Mazilu-Babel

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.