« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Banking
DezbateriCărţiProfesionişti
CMS CMK
 

Întrebare preliminară cu privire la impozitul pe depozitele clienților
18.12.2019 | Mihaela MAZILU-BABEL

JURIDICE - In Law We Trust
Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

Judecătorul suprem spaniol se întreabă cu privire la impozitul pe depozitele clienților la instituțiile de credit (C-712/19 Novo Banco).

Situația de fapt:
1. materii UE incidente:
1.1. Fiscalitate – Taxa pe valoare adăugată
1.2. Libertatea de stabilire
1.3. Libera circulație a capitalurilor
1.4. Libera prestare a serviciilor
2. avem un sistem de deduceri stabilit la nivel național printr-o reglementare ce instituie măsuri fiscale pentru reducerea deficitului public și pentru sustenabilitate
3. necesitatea de a afla dacă dreptul UE primar s-ar opune unei astfel de reglementări
4. în plus, avem impozitul pe depozitele clienților la instituțiile de credit din Andaluzia
5. necesitatea de a afla dacă un atare impozit este un impozit indirect, în pofida naturii sale directe atribuite
6. dacă da, necesitatea de a afla dacă existența și perceperea sa este compatibilă cu TVA-ul
7. pentru întregul cuprins al cererii de decizie preliminară, a se vedea aici (notă MMB: evident că nu înțeleg de ce instanța supremă din Spania ne oferă acces instantaneu la întregul conținut al cererii de decizie preliminară CJUE, pe când ÎCCJ nu oferă un astfel de acces).

Dispoziții invocate a fi incidente:
1. Articolele 49, 56 și 63 TFUE, care garantează libertatea de stabilire, libera prestare a serviciilor și, respectiv, libera circulație a capitalurilor
versus
2. articolul 6 alineatul 7 punctele 2 și 3 din Legea andaluză 11/2010 din 3 decembrie 2010 privind măsurile fiscale pentru reducerea deficitului public și pentru sustenabilitate
I. articolul 401 și articolul 135 alineatul (1) litera (d) din Directiva TVA
versus
II. articolul 6 alineatul 2 din Legea andaluză 11/2010.

dr. Mihaela Mazilu-Babel

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.