Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





Decizia (UE) 2019/2252 a Comisiei privind propunerea de inițiativă cetățenească intitulată „Stop Finning – Stop the trade” (Opriți practica de îndepărtare a înotătoarelor rechinilor – Opriți comerțul cu înotătoare de rechini)
06.01.2020 | Elena ALBU

Elena Albu

Elena Albu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 336/312 din 30 decembrie 2019, a fost publicată Decizia (UE) 2019/2252 a Comisiei din 17 decembrie 2019 privind propunerea de inițiativă cetățenească intitulată „Stop Finning – Stop the trade” (Opriți practica de îndepărtare a înotătoarelor rechinilor – Opriți comerțul cu înotătoare de rechini).

Obiectul propunerii de inițiativă cetățenească intitulată „Stop Finning – Stop the trade” (Opriți practica de îndepărtare a înotătoarelor rechinilor – Opriți comerțul cu înotătoare de rechini) prevede următoarele: „Deși îndepărtarea înotătoarelor la bordul navelor UE și în apele UE este interzisă, iar rechinii trebuie debarcați cu înotătoarele atașate în mod natural de corp, UE se numără printre cei mai mari exportatori de înotătoare de rechini și este un centru de tranzit major pentru comerțul cu înotătoare de rechini.”

Obiectivele propunerii de inițiativă cetățenească sunt următoarele: „UE este un actor important în ceea ce privește exploatarea rechinilor și, întrucât inspecțiile pe mare sunt rare, înotătoarele de rechini sunt încă ilegal prelevate, transbordate sau debarcate în UE. Obiectivul nostru este de a pune capăt în UE comerțului cu înotătoare de rechini, inclusiv importului și exportului de înotătoare, precum și tranzitului acestora, cu excepția cazului în care înotătoarele sunt atașate în mod natural de corpul animalului. Întrucât îndepărtarea înotătoarelor rechinilor împiedică adoptarea unor măsuri eficace de conservare a rechinilor, solicităm ca Regulamentul (UE) nr. 605/2013 al Parlamentului European și al Consiliului să fie extins și asupra comerțului cu înotătoare de rechini. Prin urmare, solicităm Comisiei să elaboreze un nou regulament, care să extindă cerința privind «înotătoarele atașate în mod natural de corp» asupra oricărui tip de comerț cu rechini și cu pisici-de-mare în UE.

Tratatul privind Uniunea Europeană (TUE) consolidează cetățenia Uniunii și îmbunătățește și mai mult funcționarea democratică a Uniunii prin dispozițiile care prevăd, printre altele, că fiecare cetățean trebuie să aibă dreptul de a participa la viața democratică a Uniunii prin intermediul unei inițiative cetățenești europene. În acest scop, procedurile și condițiile necesare pentru o inițiativă cetățenească ar trebui să fie clare, simple, ușor de aplicat și proporționale cu natura inițiativei, astfel încât să încurajeze participarea cetățenilor și să aducă Uniunea mai aproape de cetățeni.

În ceea ce privește obiectul propunerii de inițiativă, în scopul punerii în aplicare a tratatelor, se pot adopta acte juridice ale Uniunii:
— pentru instituirea de dispoziții necesare pentru îndeplinirea obiectivelor politicii comune în domeniul pescuitului, în temeiul articolului 43 alineatul (2) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE);
— pentru definirea cadrului de punere în aplicare a politicii comerciale comune, în temeiul articolului 207 alineatul (2) din TFUE.
Din aceste motive, propunerea de inițiativă cetățenească nu se află în mod vădit în afara sferei de competență a Comisiei în ceea ce privește prezentarea unei propuneri de act juridic al Uniunii în scopul punerii în aplicare a tratatelor, în conformitate cu articolul 4 alineatul (2) litera (b) din regulament. În plus, s-a constituit comitetul cetățenilor și s-au desemnat persoanele de contact, în conformitate cu articolul 3 alineatul (2) din regulament, iar propunerea de inițiativă cetățenească nu este nici vădit abuzivă, neserioasă sau vexatorie și nici nu contravine vădit valorilor Uniunii, prevăzute la articolul 2 din TUE.

Prin urmare, prin prezenta decizie, se înregistrează propunerea de inițiativă cetățenească intitulată „Stop Finning – Stop the trade”.

Prezenta decizie se aplică de la 2 ianuarie 2020.

Prezenta decizie se adresează organizatorilor (membrilor comitetului cetățenilor) ai propunerii de inițiativă cetățenească intitulată „Stop Finning – Stop the trade”, reprezentați de domnul Nils KLUGER și de domnul Alexander Hendrik CORNELISSEN, care acționează în calitate de persoane de contact.

Consilier juridic Elena Albu


Aflaţi mai mult despre , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]


Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.